ARO 328 Maxi Taxi
ARO 328 Maxi Taxi - destinat transportului de persoane in zonele cu drumuri greu accesibile in regim de maxi-taxi.
21.11.2012
33KB
1982 Mercedes - Benz 190 E
22.11.2012
22.3KB
Hyundai i30.1.4 16 v 80kw/110 cp
21.11.2012
30.9KB
Dacia Solenza este o masina de tip hatchback de mici dimensiuni, produsă între martie 2003 şi iulie 2005 de Uzina Dacia. Modelul Solenza a fost un model ce a avut la bază modelul SupeRNova, dar cu un aspect mai plăcut ce anunţa trasăturile noii identităţi de marcă. Exteriorul are o linie mai modernă şi mai aerodinamică, iar bordul a fost integral redesenat, devenind mai ergonomic. Materialele folosite la interior sunt de calitate mai bună decât la SuperRNova. Din noiembrie 2003 a fost îmbunătăţită structura de rezistenţă a maşinii, variantele superioare de echipare primind şi airbag pentru şofer, Solenza fiind primul model Dacia care emite pretenţii moderne de siguranţă pentru ocupanţii acestuia.
Modelul a fost bine primit pe piaţă, având şi cifre destul de bune la export. Cu toate că cererea era încă mare pe piaţă, compania Dacia a decis oprirea producţiei în vara anului 2005, concentrându-se pe creşterea producţiei modelului Dacia Logan.
Pentru acest model au existat două versiuni de motorizare: una pe benzină de 1,4 litri similar cu cel de pe SupeRNova şi un diesel de 1,9 litri, acelaşi ca şi la modelul Dacia Papuc.
Începând din 2005, modificarea evacuării şi a gestiunii electronice a injecţiei au permis încadrarea în normele de depoluare Euro 3, până la acel moment încadrându-se în normele Euro 2.
21.11.2012
30.5KB
ARO 266
ARO 266 - ampatament de 2600 mm. O caroserie marita bazata pe caroseria ARO 246 si prin montarea în spatele banchetei a doua scaune rabatabile. Acest model era realizat doar la comanda speciala.
21.11.2012
41.4KB
Dacia mea
20.11.2012
39.1KB
=(
20.11.2012
46.2KB
ARO 241
ARO 241 - automobil decapotabil.
21.11.2012
55.4KB
Roman 26.410 DFAEG
21.11.2012
54.4KB
produsul final
16.12.2012
47.1KB
Dacia Logan este un automobil produs de uzinele Dacia în România şi lansat pe 2 iunie 2004 la Paris. Este disponibilă începând cu 1 septembrie 2004. În 2007, Dacia a vândut 230 473 de autovehicule, cu 17,4% mai mult ca în 2006, dintre acestea 128.411 fiind exportate.
La Salonul Auto de la Paris din 2000, preşedintele grupului Renault, Louis Schweitzer, anunţă câteva detalii tehnice despre viitorul model Dacia (nume de cod X90). Reprezentanţii Renault au mai anunţat un alt obiectiv, şi anume "Dacia de 5.000 €", lansarea modelului de 5.000 € a fost amânată. În realitate preţul modelului de bază este de 5.800 €, iar cu toate opţiunile incluse preţul ajunge la 10.000 €. Pe 14 septembrie 2006, Dacia a lansat noul Logan, care a beneficiat de o restilizare atât la exterior cât şi la interior. Printre elementele de noutate se numără portbagajul care dispune de un eleron şi un buton pentru deschiderea din exterior, stopurile tip "cristal", oglinzile au fost redesenate. Dacia a mai lansat şi motorul de 1,6 litri şi 16 valve ce dezvoltă 105 cp (77 kW) la 5750 rpm, ce va echipa vârful de gamă denumit Prestige. La interior Logan beneficiază de tapiţerii noi, maneta schimbătorului de viteză şi volanul îmbrăcate în piele. Tabloul de bord beneficiază acum de ceasuri cu fundalul alb. La capitolul accesorii, Logan dispune de o nouă gamă de radio Blaupunkt cu lector casete, CD sau MP3, senzori de parcare, o nouă gamă de jante de 15" şi patru noi nuanţe de vopsea metalizată. La apariţia modelului Logan, toate motorizările respectau norma Euro 3, iar din ianuarie 2007, toate motorizările respectă norma Euro 4, inclusiv varianta diesel, a cărei putere a crescut la 70 CP.
Dacia Logan Facelift mai este numit şi Dacia Logan Phase 2. Şi-a făcut apariţia în vara anului 2008. La acest model, designul a fost îmbunătăţit, adăugându-se o bandă cromată la baza capotei portbagajului, un interior preluat de la Sandero, o grilă nouă, preluată tot de la supermini-ul Sandero şi un spoiler faţă nou. De asemenea, stopurile urmăresc linia portbagajului, adăugând o notă bună designului.
Firma Renault anunţat că Logan se va produce şi în India. În acest scop se va crea un joint-venture Mahindra Renault. Producţia modelului, cu sigla Mahindra Renault, este planificată să înceapă în prima jumătate a lui 2007, într-un ritm iniţial de circa 50.000 de exemplare anual, investiţia fiind estimată la 125 milioane de euro.
Dacia Logan MCV apare la doi ani de la lansarea modelului Logan sedan, în 2006 la Salonul Auto de la Paris (Paris Motor Show) a fost lansat modelul Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle). Acesta este versiunea station wagon a modelului Logan, care dispune de şapte locuri dispuse pe trei rânduri(2+3+2); ultimul putând fi demontat. Volumul portbagajului are valori cuprinse între 700 litri (fără al treilea rând de scaune) putând ajunge la 2350 litri. Modelul dispune de numeroase locuri de depozitare, fiind introduse în cotierele dintre scaune; o altă noutate o reprezintă al treilea rând de geamuri care pot fi deschise în exterior. Comercializarea acestei versiuni a început în România pe 4 octombrie 2006, iar pe pieţele externe se va comercializa din 2007. Acest model este primul dintre cele cinci modele car au la bază platforma Logan şi care urmează a fi lansate până la sfârşitul lui 2009.
Dacia Logan VAN se bazează pe platforma mecanica Logan MCV. La exterior modelul seamăna foarte mult cu MCV-ul, iar interiorul a fost reamenajat pentru o masă utilă de 800 kg şi un volum util de 2500 litri. Ca noutate pentru Dacia este prezenţa airbag-urilor pentru torace. Preţul pentru acest model este estimat în jurul intervalul 6700-8800 euro cu toate taxele incluse.
Dacia Logan Pick-Up este versiunea pick-up a modelului Logan. Acest model a înlocuit bătrânul Pick-Up.
21.11.2012
63.9KB
1936 Mercedes - Benz 170 V
22.11.2012
24.5KB
Cateva date tehnice ale celor mai importante camioane Roman realizate in anii 80:
Motor SAVIEM 797-05 – motor diesel in patru timpi cu injectie directa
-6 cilindri in linie
-raport de compresie 17,5:1
-cilindree totala 5,491 l
-turatie 3000RPM / ralanti 600RPM
-putere nominala 135CP la 3000RPM
-momentul cuplului motor 37daNm la 1800RPM
Motor MAN-D 2156 HMN 8 ( cel numit RABA)
-motor diesel in patru timpi cu injectie directa
-6 cilindri in linie, inclinati la 40 de grade fata de verticala
-raport de compresie 17:1
-cilindree totala 10,350 l
-turatie 2200RPM
-putere nominala 215CP la 2200RPM
-momentul cuplului motor 76daNm la 1400RPM
(Din ce-am vazut si ce-am auzit, a treia motorizare ar fi un motor RABA supra-alimentat de ~256CP)
Revenim din nou la nivelul anului 1982 cu cateva modele de camioane:
Legenda: A – ampartamentul; S – sarcina utila; V – volumul benei; Gt – greutatea totala; Gta – greutatea totala cu remorca;
Autocamioane:
ROMAN R 8135 F
Motor 797-05
Tractiune 2X4
A: 4000/4500mm
S: 6650/6500kg
Gt: 12100kg
Gta: 22100kg
ROMAN R 10215 F
Motor D2156HMN8
Tractiune 2X4
A: 4500mm
S: 9000kg
Gt: 16000kg
Gta: 32000kg
Fara poza
ROMAN R 8135 FK
Motor 797-05
Tractiune 2X4
A: 3100mm
S: 6500kg
V: 3,9m3
Gt: 12100kg
ROMAN R 12215 DFK
Motor D2156HMN8
Tractiune 4X6
A: 2790+1270mm
S: 10500kg
V: 6m3
Gt: 18200kg
ROMAN R 19215 DFK
Motor D2156HMN8
Tractiune 4X6
A: 3095+1310mm
S: 16000kg
V: 8,81m3
Gt: 26000kg
20.11.2012
33.9KB
Roman 18.280 F - autoalimentator din dotarea Fortelor Aeriene Romane
21.11.2012
51.6KB
Roman 26.600 DFS (Autotractor pentru semiremorca extensibila de 30 tone) echipat cu motor MAN D 2840 LF 21 (diesel, 10 cilindrii in V, 18270 cmc, 600 CP, EURO 3), cutie de viteze tip ZF 16 S 251 (mecanică, sincronizata cu 16+2 trepte de viteză), tractiune 6X4 si sarcina utila in autotren de 50000 kg.
21.11.2012
32.6KB
trist
29.12.2012
42.3KB
Mobra 50 a fost fabricată începând cu anul 1971. Motorul era produs de întreprinderea METROM Braşov şi era asamblată la fabrica Tohan din Zărneşti. Aceasta este echipata cu un motor monocilindru în doi timpi, cu răcire forţată cu aer de 50 cmc si o putere de 4 CP, iar cutia de viteze este in 4 trepte, schimbate cu piciorul. Consum de 2,5 l/100 km si poate transporta 2 persoane.
Mobra 50 Super a fost proiectată conform caracteristicilor precedentei, dar cu un design mult mai simplu, deoarece dispar semnalizatoarele de pe furca faţă şi stopul cu semnalizatoare, însă cu acelaşi motor.
Mini-Mobra a fost produs începând cu 1976 până la sfârşitul anilor `80 si este un model sport, mai simplu decât cel iniţial cu un motor de 4 CP.
Mobra Hoinar produsa intre anii 1976 – 1994 este echipata cu un motor monocilindru în doi timpi, cu răcire cu aer de 49,6 cmc si o putere de 5 CP, iar cutia de viteze în 5 trepte comandate cu selector la picior. Viteza maximă este de peste 70 km/h.
21.11.2012
46.1KB
Roman 26.460 DFS (Autotractor pentru semiremorca extensibila de 30 tone) echipat cu motor MAN D 2876 LF (diesel, 6 cilindrii in linie, 12816 cmc, 460 CP, EURO 3), cutie de viteze tip ZF 16 S 151 (mecanică, sincronizata cu 16+2 trepte de viteză), tractiune 6X4 si sarcina utila in autotren de 50000 kg.
21.11.2012
35.3KB
am rezolvat-o :P de la departare nu prae se vede ca a fost trosnita dar de aproape se vede umpic sifonata si asta numa din cauza lipsei de tragger (panou suport faruri ) care imi vine maine in ziua de revelion :nebun:
30.12.2012
37.8KB
Motoreta Carpati, construita in anii ’60, este echipata cu un motor de 49 cmc.
Motoreta Carpati Super cu un motor de 68 cmc si o viteza maxima de 55 km/h.
21.11.2012
40.2KB
ARO 335
ARO 335 - automobil cu 2 locuri si pick-up cu roti jumelate spate.
21.11.2012
22.8KB
1978 Mercedes - Benz 300 TD
22.11.2012
28.7KB
Pufu meu
20.11.2012
41.4KB
Roman 18.290 HOCLL (Autobuz interurban I-LINE) echipat cu motor MAN D 0836 (diesel, 6 cilindrii in linie, 6870 cmc, 290 CP, EURO 5), cutie de viteze tip ZF 6S 1901 OD (mecanica, cu 6+1 trepte de viteză), tractiune 4X2, viteza maxima de 100 km/h.
21.11.2012
34.9KB
Dac 16.250 FL echipat cu un motor NAVISTAR de 250CP.
21.11.2012
30.5KB
Automobilul "Rodica" - prototip conceput în totalitate de către inginerul Nicolae Lucaci din Braşov şi finalizat în 1957. Caroseria era de tip cabriolet, cu geamurile laterale detaşabile. Prototipul avea cu un motor de 13 CP, proiectat şi realizat de acelaşi inginer, cu care putea atinge maxim 100 km/h. În mai 1958 parcursese deja 15.000 km, cu bune performanţe.
21.11.2012
33.4KB
TV-12
TV-12 au fost fabricate din anul 1973 fiind echipate cu un motor pe benzina ARO L 125 de 80 CP.
21.11.2012
13.7KB
Roman 60.500 MFEG (Autospeciala pentru instalatie TD 100 de interventie la sonde) echipat cu motor CATERPILLAR 3408 C - DITA (diesel, 8 cilindrii in V, 18000 cmc, 505 CP, EURO 1), cutie de viteze tip ALLISON M 5610 ARDB (automata, cu 6+2 trepte de viteză), tractiune 10X8 si sarcina utila de 60000 kg.
21.11.2012
22KB
Roman Diesel 8135 F
20.11.2012
55.6KB
linie audio CLARION si difuzoare JBL :wink2: :wink2: :wink2: :wink2:
25.11.2012
24KB
Croirea tapiteriei
22.11.2012
30.8KB
Roman Diesel 8135 F
20.11.2012
35.7KB
interior avandgarde
25.11.2012
19.2KB
Produsul final
22.11.2012
34.3KB
Dac 15.240 DFAEG echipat cu un motor DEUTZ BF6M1013EC (diesel, 6 cilindri in linie, 7140 cmc, 236CP), tractiune 6X6, viteza maxima de 85 km/h si sarcina utila de 15000 kg.
21.11.2012
36KB
Dac 10.150 FAE echipat cu un motor de 150CP, tractiune 4X4.
21.11.2012
51KB
Ceahlaul 4601 este realizat de societatea Mecanica Ceahlaul si este echipat cu motor fabricat de VM Motori Italia de 46CP (2.081 cmc), EURO 3.