Forumul soferilor
Totul despre masini si soferi
Lista Forumurilor Pe Tematici
Forumul soferilor | Inregistrare | Login

POZE FORUMUL SOFERILOR

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Bby67
Femeie
19 ani
Bucuresti
cauta Barbat
19 - 70 ani
Forumul soferilor / Marci autohtone / DACIA-UAP 1966-2013 Moderat de SMRadu
Autor
Mesaj Pagini: 1
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Dacia este cel mai mare producător român de automobile, care din septembrie 1999 aparţine grupului francez Renault. Obiectul de activitate al societăţii îl constituie producerea şi comercializarea de automobile, piese de schimb, maşini unelte şi instalaţii pentru industria de automobile.



      Pentru a reduce timpul între proiectare şi lansarea în producţiei de serie a unui autoturism, autorităţile române au considerat necesară producerea unui autoturism sub licenţă obţinută de la un producător străin. Se dorea o licenţă pentru un autoturism din clasa medie cu o capacitate cilindrică cuprinsă între 1,000 şi 1,300 cmc şi să se producă între 40,000 şi 50,000 automobile/an. La licitaţie au participat Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo şi Austin. De asemenea, s-au testat următoarele modele: Renault 10, Peugeot 204, Fiat 1100D, Alfa Romeo 1300, Austin Mini Morris. Însă după vizita istorică a Preşedintelui francez Charles de Gaulle în România din 1966, s-a luat decizia la nivel de partid, ca în uzina Dacia să producă autoturisme sub licenţă Renault. Din cauza unor motive tehnice şi economice, oferta companiei Renault pentru modelul Renault 12 a fost retrasă. Modelul era în faza de teste, iar producţia trebuia să înceapă în Franţa, în a doua jumătate a anului 1969. Dar contractul a fost semnat în Septembrie 1966. Renault a permis parţii române să înceapă asamblarea mai devreme a unui model intermediar până când Renault 12 să fie pregătit pentru producţie. La început a fost ales modelul Renault 16, dar în cele din urmă s-a optat pentru asamblarea modelului Renault 8.

      Dacia a luat naştere în 1966 la Colibaşi(astăzi Mioveni), Judeţul Argeş; având la bază un acord între autorităţile comuniste şi producătorul francez de automobile Renault, ce prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Construcţia Uzinei de Autoturisme Mioveni a început în 1966 şi s-a încheiat într-un timp record de doar un an şi jumătate. Pe 1 Iulie 1968, se încep testele la cele 217 staţii de lucru din uzină, iar pe 3 August 1966, se testează primul motopropulsor. Pe 20 August 1968, se începe producţia modelului Dacia 1100, un model sub licenţa Renault R8; acesta era o berlină cu tracţiune şi motor pe spate. Primul automobil ieşit pe poarta fabricii a fost făcut cadou Preşedintelui Republicii Socialiste România de atunci Nicolae Ceauşescu.

      Conform contractului, Renault furniza toate părţile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia să le asambleze. Din 1968 şi până în 1972, aproximativ 44,000 de autoturisme Dacia 1100 au fost produse, în 1970 apărând o uşoară modificare estetică la partea frontală. A mai fost produs, deşi în număr limitat, modelul 1100S, cu 2 perechi de faruri şi un motor mai puternic, folosite de poliţie şi în raliuri. Puţine au mai rămas în stare de funcţionare.

      După Dacia 1100, a urmat Dacia 1300 care a intrat în producţie în august 1969, un model sub licenţa R12, fiind prezentată la saloane auto de la Bucureşti şi Paris. Modelul 1300 era o berlină cu 4 uşi şi tracţiune pe puntea faţă. Între 1970 – 1980, Dacia dezvoltă o întreagă gamă de modele ce va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane şi utilitare. Astfel în 1970 apar 3 versiuni ale Daciei 1300 berline, printre care: 1300L(de la lux), 1300LS(lux super, destinată membrilor importanţi ai PCR) şi Dacia 1200, iar în 1973 este lansat modelul Break. Acest model s-a produs în peste 2 milioane de exemplare, devenind un simbol la fel de puternic precum Trabantul pentru Germania de Est. Tot în 1973 a fost lansat modelul Dacia 1302(gen papuc). 2000 de exemplare au fost fabricate, până în 1982.

      Dacia a mai produs şi un model de dubă numit D6, copie a modelului Renault Estafette.

      După 1980, Dacia încearcă să producă un model pentru oraş, acest model se numea Dacia 500 sau Lăstun şi era produsă la Timişoara.Echipată cu un motor de 499 cmc cu 22 cp si cu un consum de 3,3 l /100 km .Însă modelul este scos din fabricaţie după 1989 datorită problemelor de calitate şi preţului ridicat.

      Tot în anii '80, Dacia a mai produs modelul 2000. Acest model era produs special pentru elita PCR (Partidul Comunist Român)şi era disponibil în culoarea negru sau albastru închis, producţia acestuia fiind, de asemenea, limitată.

      La salonul de la Bucureşti din 1979 a fost prezentată varianta restilizată a modelului 1300, Dacia 1310. Modificările au constat în: 2 perechi de faruri, stopuri mai mari, bare de protectie noi şi interior nou. Aceasta s-a inspirat din restilizarea făcută de Renault pentru modelul lor R12. Dacia s-a vândut şi în Anglia sub numele Dacia Denem, in Germania sub numele de ARO Familia si in Grecia sub numele de Dacia Delta. Varianta de vârf includea geamuri electrice, jante de aliaj şi cutie de viteze cu 5 trepte. Aro 10 s-a vândut sub numele de Dacia Duster În aceeaşi perioadă de timp s-a produs şi Dacia 1310 Sport.

      La salonul din 1979, mulţimea a admirat Braşovia, un coupe bazat pe modelul 1310 şi creat la un atelier din Braşov. Conducerea şi-a dat acordul pentru începerea producţiei şi, din 1983, o variantă de lux, Dacia Sport 1410, a fost produsă pentru tineretul privilegiat din acele timpuri. Aceste maşini erau foarte populare şi în raliuri, iar piloţi ca Nicu Grigoraş au modificat vechile motoare de Renault, obţinând performanţe uimitoare. În 1985, inginerii de la Dacia încep proiectarea primului autoturism de concepţie 100% românească, darn u va fi produsa decat in anul 1995.

      Între anii 1991 şi 1996 Dacia a comercializat modelul Dacia 1325 Liberta.

      După 10 ani de aşteptare (1995), Dacia lansează primul model 100% românesc sub numele Dacia Nova. Modelul avea un aspect învechit şi pornea cu un handicap apreciabil.

      În 1998, anul în care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe porţile uzinei a ieşit autoturismul cu numărul 2,000,000. În acelaşi an este lansat motorul de 1,6 litri cu injecţie monopunct produsă de firma Bosch; ce a echipat Dacia Nova.

      În 1999, Renault achiziţionează 51% din capitalul Dacia şi anunţă că va lansa un nou model. În 2000 este lansat modelul SupeRNova, un model care a fost o evoluţie a Daciei Nova. Modelul SupeRNova era echipat cu un grup motopropulsor Renault de 1,4 litri MPI.

      În 2003, modelul SupeRNova este înlocuită de modelul Solenza, un model ce are la bază modelul SupeRNova, dar cu un aspect mai plăcut ce trasează atributele noii identităţi de marcă. Pentru acest model au existat două versiuni de motorizare: una pe benzină de 1,4 litri similar cu cel de pe SupeRNova şi un diesel de 1,9 litri.

      În 2004, se încetează producţia modelelor Berlină şi Break astfel producandu-se 1.959.730 de automobile din anul 1969 derivate din modelul 1300 şi se lansează modelul Logan, un autoturism complet nou. Iar în 2006, odată cu lansarea modelului Logan MCV are loc şi prima restilizare în special la partea din spate. Noul model semăna mult cu modelul Logan Steppe (concept car-ul) prezentat în primăvara aceluiaşi an şi dispunea de şapte locuri poziţionate pe trei rânduri. La începutul anului 2007 este lansată noua autoutilitară Dacia Logan Van care din punct de vedere constructiv semana foarte mult cu modelul Logan MCV.

      Dacia Duster este un concept car proiectat de Renault Design Europa Centrală, în 2009 și prezentat în acelasi an la Geneva Motor Show. Acest automobil concept se adresează nevoilor unei familii, cu o cabină de pasageri încăpătoare. Dacia Duster este primul automobil concept făcut în totalitate de către Dacia.

dacia-uap 1966-2013 dacia este cel mai mare român care din septembrie 1999 grupului francez renault.

16.7KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Dacia 1100 a fost primul model produs de producătorul român de automobile Dacia S.A.. Modelul a fost comercializat între anii 1968 şi 1971 şi a fost un model intermediar până la intrarea în producţie a modelului 1300. În realitate, Dacia 1100 era un Renault 8.

      Acesta era o berlină cu tracţiune şi motor pe spate cu patru cilindrii de 1100 cmc, 46 cp si o viteza maxima de 133 km/h si consumul de 6,8 l/100 km. Conform contractului, Renault furniza toate părţile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia să le asambleze.

      Dacia 1100 S (Sport), era modelul Dacia 1100 cu 2 perechi de faruri, un motor mai puternic de 65 CP, pneuri late, folosite de poliţie şi în raliuri si o viteza maxima de 145 km/h.

dacia-uap 1966-2013 dacia 1100 fost primul model produs român automobile dacia s.a.. modelul fost

45.7KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Dacia 1300 a intrat în producţie în august 1969, având la bază modelul Renault 12. La acea vreme modelul avea un aspect modern şi economic. Iniţial, modelul dispunea de o singură caroserie (berlină/sedan) cu 4 uşi şi 5 locuri. Blocul motopropulsor avea capacitatea cilindrică de 1,289 cmc ce dezvolta 54 cp, o viteză maximă de 144 km/h şi consumul de 9,4 l/100 km.

      În 1970 sunt lansate trei variante de echipare pentru modelul 1300: Standard, Super şi 1301 (model destinat numai membrilor Partidului Comunist Român). În 1973, începe producţia modelelor Break, iar în 1975 este lansat autoutilitara Dacia 1302. Dacia 1302 se deosebea de 1300 numai prin suspensia spate şi putea suporta o sarcină maximă de 500 kg. Între 1975 - 1985, au fost exportate 1500 de autoutilitare, cele mai multe ajungând în Argentina.

dacia-uap 1966-2013 dacia 1300 intrat august 1969, având bază modelul renault 12. acea vreme

68.6KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Dacia 1310 a fost un model lansat de Uzina de Automobile Dacia în 1979, după scoaterea de pe piaţă a Daciei 1300. A avut la bază cinci modele:
   - TLX (1979-1990)
   - LX (1990-1994)
   - L (1994-1999)
   - CL(Break)(1994-1999)
   - CLi(Break) (2000-2004)
   - Li (2000-2004)

      Prezentata la Eren in 1979 noua Dacia 1310 deriva din modelul 1300, modificata estetic, 2 perechi de faruri rotunde, stopuri redesenate si un nou tip de bord. Variantele sunt: Standard, MS, MLS, S, TL, TX.

      O noua restilizare a modelului 1310 s-a facut in anul 1983 impreuna cu noi tipuri de motorizari : 1185 cmc cu 48 cp pentru Dacia 1210 si 1397 cmc cu 63 cp pentru Dacia 1410 si deja cunoscuta Dacia 1310 (1289 cmc cu 54 cp), si introducerea cutiei cu 5 viteze. Variantele sunt: TLE, TX, TS, TLX, GT, GTL.

      Dacia 1310 Li a avut la bază un motor 1.4 cu injectie monopunct Bosch de 62 CP şi o viteză maximă de 143 km/h.

      Modelul 1310 a fost singurul model lansat de Dacia care a rezistat pe piaţă mai mult de 20 ani. Este simbolul mărcii Dacia din 1979 până astăzi si a fost vandut in exteriorul tarii sub numele de Dacia Denem in Marea Britanei, ARO Familia in Germania, Delta in Grecia si Dacia 1304 (Pick-up) sub numele de Dacia Shifter. Acest model a fost produsa in anii ’90 cu diferite restilizari sub numele de CN2, CN3 si CN4.

dacia-uap 1966-2013 dacia 1310 fost model lansat uzina automobile dacia 1979, după scoaterea

65.4KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Dacia 500 (Lăstun) este un automobil românesc construit în anii 1980 la Timişoara. Numele acestuia vine de la numele pasării "lăstun". Producţia a avut loc la fostele uzine Tehnometal din Timişoara, devenită ulterior Intreprinderea de Autoturisme Timişoara.

      Modelul avea un motor cu 2 cilindri, 499 cmc, 22,5 cp şi un consum de 3,3 l/100 km si o viteza maximă era de 106 km/h. Caroseria era de tip coach, cu 2 uşi, fabricată din răşini sintetice rezistente la coroziune.

      Lăstunul a fost produs într-un număr mic iar din cauza calităţii slabe producţia acestuia a încetat după 1989.

dacia-uap 1966-2013 dacia 500 este automobil românesc construit anii 1980 numele acestuia vine

44.2KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
In anul 1981 a fost lansata Dacia 1310 Sport, mai tarziu fiind lansata pe piata Dacia 1410 Sport in doua portiere marite, echipata cu un motor de Dacia Berlina de 1.4 de 65 CP modificat pentru o mai mare sportivitate.

dacia-uap 1966-2013 anul 1981 fost lansata dacia 1310 sport, mai tarziu fiind lansata piata dacia

57.4KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Dacia 1320 a intrat in productie in 1988 si reprezenta modelul 1310 cu hayon si 5 usi si un nou model de bord. Motorizarile erau aceleasi ca si pentru modelele 1310 si 1410. Modelul 1320 a fost folosita foarte mult ca Taxi pana in 1990.

      In anul 1990 a luat fiinta Dacia 1325 Liberta, dupa revolutie cuvantul Libertate era la moda si a stat in productie pana in 1996. Seria 1320/1325 a fost produsa intr-o serie mica, fiind produsa in 7800 de exemplare.

dacia-uap 1966-2013 dacia 1320 intrat productie 1988 reprezenta modelul 1310 hayon usi nou model

51.7KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Dacia Nova este prima maşină proiectată integral de către inginerii de la Automobile Dacia, modelul de inspiraţie fiind Peugeot 309. Maşina este de tip hatchback, cu tracţiune faţă, 5 uşi şi 5 locuri. Cel mai nou motor a apărut în 1998 iar modelul ce venea echipat cu el se numea GTi. Motorul era un motor de GT care a fost dotat cu injecţie monopunct Bosch, astfel reducându-se consumul ridicat al GT-ului.

dacia-uap 1966-2013 dacia nova este prima integral către inginerii automobile dacia, modelul

54.9KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Dacia SuperNova este o maşina de tip hatchback, cu 5 uşi, produsă de Automobile Dacia din 2000 până în 2003, fiind prima maşină ce ieşea pe porţile fabricii după achiziţionarea de către Renault. SuperNova este de fapt o Dacia Nova care a fost îmbunătăţita prin schimbarea motorului (Renault E7J 260) şi transmisiei cu cea de la Renault Clio. A fost un model intermediar, astfel modelul a devenit primul autoturism construit de Dacia care venea echipat cu aer condiţionat şi jante de aluminiu. Preţul de comercializare al maşinii pentru varianta de top a fost de 5.800€.

      Maşina a fost vândută în 5 versiuni de echipare: Europa, Confort, Rapsodie, Campus şi versiunea de top Clima. Maşina corespunde de depoluare Euro 2.

dacia-uap 1966-2013 dacia supernova este tip hatchback, uşi, automobile dacia din 2000

34.1KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Dacia Solenza este o masina de tip hatchback de mici dimensiuni, produsă între martie 2003 şi iulie 2005 de Uzina Dacia. Modelul Solenza a fost un model ce a avut la bază modelul SupeRNova, dar cu un aspect mai plăcut ce anunţa trasăturile noii identităţi de marcă. Exteriorul are o linie mai modernă şi mai aerodinamică, iar bordul a fost integral redesenat, devenind mai ergonomic. Materialele folosite la interior sunt de calitate mai bună decât la SuperRNova. Din noiembrie 2003 a fost îmbunătăţită structura de rezistenţă a maşinii, variantele superioare de echipare primind şi airbag pentru şofer, Solenza fiind primul model Dacia care emite pretenţii moderne de siguranţă pentru ocupanţii acestuia.

      Modelul a fost bine primit pe piaţă, având şi cifre destul de bune la export. Cu toate că cererea era încă mare pe piaţă, compania Dacia a decis oprirea producţiei în vara anului 2005, concentrându-se pe creşterea producţiei modelului Dacia Logan.

      Pentru acest model au existat două versiuni de motorizare: una pe benzină de 1,4 litri similar cu cel de pe SupeRNova şi un diesel de 1,9 litri, acelaşi ca şi la modelul Dacia Papuc.

      Începând din 2005, modificarea evacuării şi a gestiunii electronice a injecţiei au permis încadrarea în normele de depoluare Euro 3, până la acel moment încadrându-se în normele Euro 2.

dacia-uap 1966-2013 dacia solenza este masina tip hatchback mici între martie 2003 şi iulie

30.5KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Dacia Pick-Up a fost singurul model din seria 1300 care s-a mai produs la Uzina Dacia după lansarea Daciei Logan. Modelul a avut la bază modelul Renault 12 dezvoltat la începutul anilor ’70 de constructorul francez de automobile Renault. Dacia Pick-Up a fost comercializată in mai multe variante de caroserie :

        • Dacia 1304 (1305) Pick-Up
        • Dacia 1304 (1305) Drop Side
        • Dacia 1304 (1305) King Cab
        • Dacia 1307 Double Cab
        • Dacia 1309

      Modelele 1304 au fost echipate cu tractiune pe rotile din spate, iar modelele 1305 pe rotile din fata.

      În noiembrie 2002, gama de utilitare Dacia a primit un motopropulsor diesel de 1,9 litri preluat de la Renault, acesta a înlocuit motorul pe benzină care avea o capacitate cilindrică de 1,6 litri. Varianta cu motor diesel este uşor de recunoscut datorită unei piese din material plastic negru ce iese în relief de pe capota motorului. Motivul: motorul diesel era mai înalt şi nu încăpea sub capotă, motiv pentru care s-a practicat un orificiu în capotă, care a fost acoperit cu un capac bombat din material plastic.

      După mai bine de trei decenii, pe data de 8 decembrie 2006, modelul Dacia Pick-Up a fost scos din fabricaţie împreună cu transmisia manuală NG. Acest lucru s-a produs datorită scăderii vânzărilor faţă de anul 2005, dar şi al lansării noului model de autoutilitară bazat pe modelul Logan programat pentru februarie 2007. Din 1975 şi până în 2006, modelul Pick-Up a fost produs în 318.969 unităţi.

dacia-uap 1966-2013 dacia pick-up fost singurul model din seria 1300 care s-a mai produs uzina dacia

58.8KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Dacia Logan este un automobil produs de uzinele Dacia în România şi lansat pe 2 iunie 2004 la Paris. Este disponibilă începând cu 1 septembrie 2004. În 2007, Dacia a vândut 230 473 de autovehicule, cu 17,4% mai mult ca în 2006, dintre acestea 128.411 fiind exportate.

      La Salonul Auto de la Paris din 2000, preşedintele grupului Renault, Louis Schweitzer, anunţă câteva detalii tehnice despre viitorul model Dacia (nume de cod X90). Reprezentanţii Renault au mai anunţat un alt obiectiv, şi anume "Dacia de 5.000 €", lansarea modelului de 5.000 € a fost amânată. În realitate preţul modelului de bază este de 5.800 €, iar cu toate opţiunile incluse preţul ajunge la 10.000 €. Pe 14 septembrie 2006, Dacia a lansat noul Logan, care a beneficiat de o restilizare atât la exterior cât şi la interior. Printre elementele de noutate se numără portbagajul care dispune de un eleron şi un buton pentru deschiderea din exterior, stopurile tip "cristal", oglinzile au fost redesenate. Dacia a mai lansat şi motorul de 1,6 litri şi 16 valve ce dezvoltă 105 cp (77 kW) la 5750 rpm, ce va echipa vârful de gamă denumit Prestige. La interior Logan beneficiază de tapiţerii noi, maneta schimbătorului de viteză şi volanul îmbrăcate în piele. Tabloul de bord beneficiază acum de ceasuri cu fundalul alb. La capitolul accesorii, Logan dispune de o nouă gamă de radio Blaupunkt cu lector casete, CD sau MP3, senzori de parcare, o nouă gamă de jante de 15" şi patru noi nuanţe de vopsea metalizată. La apariţia modelului Logan, toate motorizările respectau norma Euro 3, iar din ianuarie 2007, toate motorizările respectă norma Euro 4, inclusiv varianta diesel, a cărei putere a crescut la 70 CP.

      Dacia Logan Facelift mai este numit şi Dacia Logan Phase 2. Şi-a făcut apariţia în vara anului 2008. La acest model, designul a fost îmbunătăţit, adăugându-se o bandă cromată la baza capotei portbagajului, un interior preluat de la Sandero, o grilă nouă, preluată tot de la supermini-ul Sandero şi un spoiler faţă nou. De asemenea, stopurile urmăresc linia portbagajului, adăugând o notă bună designului.

      Firma Renault anunţat că Logan se va produce şi în India. În acest scop se va crea un joint-venture Mahindra Renault. Producţia modelului, cu sigla Mahindra Renault, este planificată să înceapă în prima jumătate a lui 2007, într-un ritm iniţial de circa 50.000 de exemplare anual, investiţia fiind estimată la 125 milioane de euro.

      Dacia Logan MCV apare la doi ani de la lansarea modelului Logan sedan, în 2006 la Salonul Auto de la Paris (Paris Motor Show) a fost lansat modelul Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle). Acesta este versiunea station wagon a modelului Logan, care dispune de şapte locuri dispuse pe trei rânduri(2+3+2); ultimul putând fi demontat. Volumul portbagajului are valori cuprinse între 700 litri (fără al treilea rând de scaune) putând ajunge la 2350 litri. Modelul dispune de numeroase locuri de depozitare, fiind introduse în cotierele dintre scaune; o altă noutate o reprezintă al treilea rând de geamuri care pot fi deschise în exterior. Comercializarea acestei versiuni a început în România pe 4 octombrie 2006, iar pe pieţele externe se va comercializa din 2007. Acest model este primul dintre cele cinci modele car au la bază platforma Logan şi care urmează a fi lansate până la sfârşitul lui 2009.

      Dacia Logan VAN se bazează pe platforma mecanica Logan MCV. La exterior modelul seamăna foarte mult cu MCV-ul, iar interiorul a fost reamenajat pentru o masă utilă de 800 kg şi un volum util de 2500 litri. Ca noutate pentru Dacia este prezenţa airbag-urilor pentru torace. Preţul pentru acest model este estimat în jurul intervalul 6700-8800 euro cu toate taxele incluse.

      Dacia Logan Pick-Up este versiunea pick-up a modelului Logan. Acest model a înlocuit bătrânul Pick-Up.

dacia-uap 1966-2013 dacia logan este automobil produs uzinele dacia românia şi lansat iunie

63.9KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Dacia Sandero este un model de autoturism sub forma unui hatchback cu 5 uşi fabricat la Piteşti începând din octombrie 2007. Dacia Sandero a fost lansată oficial pe piaţa românească, pe 3 iunie 2008, în cadrul unei ceremonii la World Trade Plaza la un preţ care nu va depăşi 9.500 de euro pentru cea mai echipată versiune, iar pe parcursul timpului, se va demara comercializarea modelului în majoritatea ţărilor europene.

      Dacia Sandero Stepway este varianta crossover a Daciei Sandero.

dacia-uap 1966-2013 dacia sandero este model autoturism sub forma unui hatchback uşi fabricat

40.7KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Dacia Duster este un model 4X4 si 4X2 cu 5 uşi fabricat la Piteşti începând din 2010. Modelul poate fi echipat cu motorizare pe benzina - 1.6 16v 110 CP precum si cu motorizare diesel - 1.5 dCi de 85 CP si 1.5 dCi de 105 CP, prezente deja pe numeroase vehicule din gama Renault.

dacia-uap 1966-2013 dacia duster este model 4x4 4x2 uşi fabricat începând din 2010. modelul

35KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la