Forumul soferilor
Totul despre masini si soferi
Lista Forumurilor Pe Tematici
Forumul soferilor | Inregistrare | Login

POZE FORUMUL SOFERILOR

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Tanya_sexy
Femeie
24 ani
Hunedoara
cauta Barbat
24 - 47 ani
Forumul soferilor / Marci autohtone / Alte marci romanesti Moderat de SMRadu
Autor
Mesaj Pagini: 1
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
In afara de marcile populare Romania a mai fabricat si altele si anume :

_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Marta

Marta (Magyar Automobil Reszveny Tarsasag Arad) este prima fabrică de automobile de pe actualul teritoriu al României, înfiinţată în 1909 la Arad, ca sucursală a firmei americane Westinghouse, prin intermediul filialei franceze din Le Havre. Firma producea diferite modele de autoturisme printre care şi un autoturism autohton denumit "Marta".

      Solicitarea primăriei din Arad de a se dota cu autobuze primeşte în 1908 răspunsul cel mai favorabil de la firma franceză Westinghouse din Le Havre. Aceasta s-a oferit să construiască o fabrică pe terenul pus la dispoziţie de primăria arădeană. Astfel a luat fiinţă firma Marta, ca sucursală a firmei-mamă Westinghouse. Ridicarea clădirilor şi instalarea utilajelor s-a făcut foarte repede, astfel încât un an mai târziu, în 1909 producţia începe. Pe lângă motoarele pentru tracţiune feroviară ce se fabricau aici, oferta de automobile era foarte cuprinzătoare: autobuze cu sau fără etaj, camioane de trei sau cinci tone sarcină utilă. Din 1910 începe fabricaţia de autoturisme cu diferite caroserii: Dublu-Featon, Landolet, Limuzină, etc. Motoarele erau cu patru cilindri de 20, 30 sau 40 CP. Autoturismele cu motoare de 20 sau 30 de CP aveau transmisie cardanică, ier cele cu motoare de 40 CP aveau transmisie prin lanţ. Bineînţeles, toate automobilele erau fabricate sub licenţa firmei Westinghouse.

      Circa 150 autoturisme Marta au fost fabricate până în 1912 când firma franceză Westinghouse a dat faliment. Viitorul devenise sumbru şi pentru firma Marta, dar salvarea a venit din partea firmei austriece Austro Daimler. Aceasta preia firma Marta şi trece la reorganizarea producţiei introducând modele noi de automobile de data aceasta sub licenţa Austro Daimler. Modelul de bază devine un autoturism mai uşor, cu motor de 4 cilindri, de 2,5 litri, cu puterea de 18/22 CP. Acesta a fost folosit mai ales ca taxi în ţările Europei Centrale. În 1936 mai circula în Arad un taxi Marta ce parcursese peste un milion de kilometri, spre deplina satsfacţie a proprietarului.

      Bineînţeles că şi camioanele Marta produse după 1912 erau sub licenţă Daimler, purtând binecunoscuta stea în trei colţuri. Între 1909 şi 1914 au fost fabricate circa 650 de autoturisme şi autobuze. În 1914 începe Primul Război Mondial.Producţia civilă încetează şi în fabrica Marta.Din 1915 până în 1918 aici s-au fabricat numai motoare de avion. Primul Război Mondial ia sfârşit în 1918. Imperiul Austro-Ungar se destramă; Transilvania se uneşte cu Regatul României.

      Schimbări majore se produc şi în activitatea firmei Marta. Relaţile cu foştii patroni s-au deteriorat, producţia aste dezorganizată. În aceste condiţii ia fiintă societatea Astra - prima fabrică română de vagoane şi motoare. Aceasta s-a realizat prin unirea fabricii de vagoane Weitzer cu fabrica Marta.

      În cadru Societăţii Astra, fabrica Marta a căpătat denumirea de Fabrica de Motoare. Aici se construiau autocamioane, autobuze, autostropitoare, autoturisme, motoare cu benzină sau gaz metan, maşini unelte de precizie precum şi ... avioane.

      Avionul de recunoaştere Astra-Porto, realizat aici după proiectul ing. Ştefan Protopopescu şi care avea un motor Hispano-Suiza de 300 CP, a fost foarte apreciat de Armata Română care a comandat 25 de bucăţi.

      În cea ce priveşte automobilele Astra, ponderea au avut-o camioanele şi autobuzele, dar la comandă au fost executate câteva luxoase automobile cu motoare de 4 cilindri, de 8000 cm3 ce dezvoltau o putere de 60 CP.
   
      În anul 1926 capitolul automobilelor fabricate la Arad s-a închis definitiv. Toate utilajele au fost expediate la Braşov unde s-a înfiinţat Întreprinderea Aeronautică Română (IAR).

alte marci romanesti marta marta (magyar automobil reszveny tarsasag arad) este prima automobile

32.8KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Malaxa

Malaxa a fost un automobil românesc construit în 1945 la Reşiţa în fabricile industriaşului român Nicolae Malaxa, al cărui nume îl poartă. Proiectul autoturismului aparţine unu grup de ingineri şi tehnicieni de la uzinele A.S.A.M. şi Malaxa din Bucureşti şi IAR din Braşov, conduşi de ing. Petre Carp.

      Maşina avea un motor cu 3 cilindri în stea, cu răcire forţată cu aer, capabil să dezvolte 30 CP. Soluţia constructivă era "totul în spate", motorul formând un tot cu diferenţialul şi cutia de viteze. Greutatea motorului era de 80 kg iar ansamblul cu diferenţialul şi cutia de viteze ajungea la 150 kg. Pentru a asigura răcirea motorului, între plafon şi acoperiş era lăsat un spaţiu pentru canalizarea aerului necesar. Aerul era captat din faţă, de deasupra parbrizului şi era canalizat prin acoperişul cu pereţi dubli, cu ajutorul unui ventilator, care îl absorbea, dirijând o parte peste cilindri, iar restul la carburator.

      Malaxa oferea un nivel înalt de confort şi putea transporta până la şase persoane. Caroseria avea o formă aerodinamică, foarte elegantă, cu portbagajul în partea din faţă, sub capotă, unde se afla şi roata de rezervă. Prinderea caroseriei pe şasiu se făcea prin tampoane de cauciuc. Viteza maximă era de 120 km/h si un consum de benzină de 10 l/100 km.

      Producţia ei a fost oprită când sovieticii au decis să mute linia de asamblare în U.R.S.S., după ce un oficial de la Moscova aflat la Sofia, a fost transportat cu un automobil Malaxa şi a rămas impresionat de performanţele acestuia.

alte marci romanesti malaxa malaxa fost automobil românesc construit 1945 fabricile român nicolae

20.5KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
COMPANIA INDUSTRIALA GRIVITA SA Bucuresti este una din principalele firme romanesti in domeniul reparatiilor auto, fabricatiei de autobuze destinate transportului urban, interurban si turistic, fabricatiei de piese schimb auto, piese schimb tramvai si boghiuri tramvai, fabricatiei si reparatiei drezinelor de cale ferata, cat si confectionarii de remorci auto de mica capacitate.

      În 1997 începe construcţia primului autobuz tip GRIVBUZ, care a fost doar începutul unei serii de alte modele destinate transportului urban, interurban şi turistic.

      Grivbuz 7U este autobuz urbana si este echipat cu motor Roman, o capacitate de transport de 20 + 1 de persoane pe scaune si sasiu echipat de ROMAN Braşov.
 
      Grivbuz G12 este produs atat in varianta interurbana (G12I-M280) cat si turistica (G12T-M280) si este echipat cu motor MAN D0836 LOH 02 (diesel, 4 cilindrii in linie, 280 CP, EURO 3), o capacitate de transport de 47 + 1 de persoane pe scaune si sasiu echipat de ROMAN Braşov. Varianta turistica (G12T-PVI 265) fiind echipata cu motor RENAULT DC16 AC J01-265 cv EURO 3 de 265CP, o capacitate de transport de 47 + 1 de persoane pe scaune si sasiu echipat de PVI Franţa.

alte marci romanesti compania grivita bucuresti este una din firme romanesti domeniul auto, autobuze

36.2KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
El Car

El Car a fost infiintata in anul 1991 debutand cu productia de remorci. Din septembrie 2003 s-a demarat constructia primului autobuz cu caroserie autoportanta din România, realizat cu capital integrat privat, denumit IGERO.       El Car Igero Urban este echipat cu un motor Diesel EURO 3 model MAN D0834 LOH 02 (6 cilindri, 4580 cmc, 170 CP, EURO 3), cutie de viteze ZF 6S 890 (mecanică, sincronizata cu 6+1 trepte de viteză si o capacitate de 21 de persoane pe scaune.

      El Car Igero Interurban este echipat cu motor MAN D0834 LOH 02 (diesel, 4 cilindrii in linie, 4850 cmc, 170 CP, EURO 3), cutie de viteze ZF 6S-890 (mecanică, sincronizata cu 6+1 trepte de viteză si o capacitate de transport de 31 de persoane pe scaune.

      El Car Igero Touring este varianta superioara a lui IGERO Interurban. Autobuz de lux destinat transportului de persoane pe distante lungi.       El Car Igero Family este varianta romaneasca a caselor mobile americane, perfect adaptat pentru a parcurge in confort si siguranta distante lungi, scutind calatorii de grija gasirii unui loc de cazare. IGERO Family va fi dotat cu grup sanitar, bucatarie, locuri pentru odihna si pentru luat masa, fiind ideal pentru excursia a doua familii sau pentru petreceri in miscare. Acest autovehicul este realizat la comanda.       El Car Igero Forester este destinat Institutiilor de Stat - Armata, Pompierii, Salvarea, etc. Autobuzul va fi reproiectat tinind cont de cerintele speciale – poate contine paturi de campanie sau aparatura medicala de urgenta, poate avea podea blindata, panouri de protectie pe laterale si geamuri antiglont, poate transporta trupe sau oficiali militari, sau poate raspunde solicitarilor de transport de urgenta pe drumuri greu accesibile – va fi un vehicul utilitar, ale carui caracteristici tehnice vor fi gandite in asa fel incat sa corespunda utilizarii in cele mai grele conditii.       El Car Igero Maxi este echipat cu motor MAN de 280 CP, Euro 4, cutie de viteze ZF si o capacitate de transport de 80 de persoane (26 pe scaune).

alte marci romanesti car car fost infiintata anul 1991 debutand productia remorci. din septembrie

44.5KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
AB 55 este o autobasculanta de 55 tone cu sasiu rigid dispune de un motor in 4 timpi, racire cu apa, cu 6 cilindri in V la 90 de grade, cu o putere de 450kW (615CP), la 2300 rot/min.
 
      AB 60 este echipata cu motor electric cu 6 cilindri in linie de 675 CP o sarcina utila de 60 tone si o masa totala admisa 101300 kg. Transmisie: convertizor de cuplu licenta Clark, cutie de viteze cu schimbare sub sarcina, licenta Clark, cu 4 viteze inainte si 4 viteze inapoi. Directia si bascularea: au in componenta o pompa cu pistonase axiale; amplificator, supapa de prioritate si modul avarie tip Danfoss; 2 cilindrii de directie, 2 de basculare, distribuitor cu sesizare suprasarcina; maneta speciala pentru scuturarea benei in timpul bascularii.

      AB 100 este un autotren de 100 tone pentru transportul carbunelui. Camionul dispune de un motor diesel capabil sa realizeze 650CP la 2200 rotatii pe minut, si de o actionare diesel-hidraulica de conceptie moderna si eficienta ridicata. Capacitatea sa de incarcare in remorca basculanta cu un volum de 111 metri cubi este de pana la 100 de tone. Acesta are o lungime de 18 metri si greutate totala de peste 170 de tone, iar consumul este de 42 litri de motorina la ora de functionare.

      DM-550 este un buldozer pe senile cu un motor de 550CP. Acesta are o latime de 3,35 m, o greutate de 70 tone si o viteza de 25km/h si lama o latime de 5,40 m.

      DAC-615 - incarcator frontal

      DAC 46-30 este o autobasculanta de 30 tone echipata cu doua motoare diesel de 135 CP.

      DAC 36.365 DRK este o autobasculanta de 30 tone echipata cu doua motoare diesel ca si modelul DAC 46-30. Au fost produse doar 20 de bucati pentru export.

      DAC 48-36 sau AB T 27 este o autobasculanta de 27 tone echipata cu un motor V8 de 360 CP.

      DAC 90-610 este o autobasculanta de 50 tone echipata cu un motor diesel-electric Mercedes-Benz V6 de 615 CP.

      DAC 80-57 este o autobasculanta de 50 tone.

      DAC 180-100 este o autobasculanta de 100 tone echipata cu un motor Diesel de 1000 CP. Caracteristica acestui model este ca are o lăţime totală neobişnuit de mare, care permite un centru de greutate mai mică a întregii structuri.

      DAC 100 E sau AB 110 este o autobasculanta de 110 tone.

      DAC 120 E este o autobasculanta de 120 tone echipata cu un motor Diesel de 1200 CP.

      DAC 120 DE este o autobasculanta de 120 tone cu diametrul roţilor de 3,2 metri ce cântărea 90 tone cu bena goală şi a cărui înălţime este de 5,4 metri. Aceasta dispunea de o propulsie electrică dezvoltată la Electroputere Craiova având amplasate în roţile de pe puntea spate două motoare electrice ce dezvoltau 520 de cai putere fiecare, care îi permiteau camionului o viteza maxima de 70 km/oră gol şi 55 km/oră încărcat. Servodirecţia, servofrâna hidraulică, aerul condiţionat şi scaunul cu amortizor care echipau supercamionul erau importate din Occident.

alte marci romanesti este tone sasiu rigid dispune motor timpi, racire apa, cilindri grade, putere

60.5KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
S.C. Semanatoarea S.A. a luat fiinta in anul 1949 din fosta intreprindere FICHET. In perioada ulterioara a intreprinderii SEMANATOAREA se disting 5 perioade importante:

       - 1949 – 1955 - Perioada semanatorilor si seceratorilor tractate: semanatori pentru paioase pe 24 randuri, semanatori pentru porumb pe 2 randuri, seceratori-legatori pentru paioase.

       - 1956 – 1968 - Perioada combinelor tractate si a semanatorilor de precizie: combine tractate pentru cereale paioase si stiuleti nedepanusati CT2; CT2RP, semanatori de precizie pentru plante prasitoare, alte masini agricole.

       - 1969 – 1980 - Perioada combinelor autopropulsate pentru recoltat cereale: combina autopropulsata C12 (licenta LAVERDA), variante derivate din C12, combina autopropulsata pentru pante CP12, combina autopropulsata pentru recoltat stiuleti depanusati CARP 4.

       - 1981 – 1988 - Perioada combinelor autopropulsate modernizate in gama extinsa: combine autopropulsate de recoltat cereale paioase, combina autopropulsata pentru recoltarea integrala a porumbului, instalatie de irigare prin aspersiune IATF – 300, batoza de cereale paioase B90, masina de treierat fasole MTF14.

       - Dupa 1989 - Perioada gamei extinse de masini agricole: gama de combine autopropulsate de recoltat cereale derivate din C12M (licenta LAVERDA): SEMA 140M, SEMA 12M, SEMA 80, gama de combine autopropulsate de recoltat cereale, echipamente specializate pentru recoltat floarea soarelui si porumb, semanatori modernizate, cositori pentru furaje, utilaje agricole pentru uz gospodaresc si noua gama de combine autopropulsate de recoltat cereale Dropia si Gloria.       Gloria C12 este o combina autopropulsata ce a intrat in productie din anul 1969. Modelul Gloria CP12 este varianta de combina autopropulsata pentru pante derivat din C12.
     
      Gloria CARP 4 este o combina autopropulsata pentru recoltat stiuleti depanusati produsa din anul 1969.

      Gloria KS6 este o combina autopropulsata pentru recoltat sfecla.

      Gloria C80 si Gloria C70 combine autopropulsate modernizate pentru recoltat cereale paioase de capacitate mica produse din anul 1981.
      Gloria C12M combina autopropulsata modernizata pentru recoltat cereale paioase de capacitate medie produsa din anul 1981.
      Gloria C14U si Gloria C14M combine autopropulsate modernizate pentru recoltat cereale paioase de capacitate mare produse din anul 1981.

      Gloria 6CP combina autopropulsata modernizata pentru recoltarea integrala a porumbului produsa din anul 1981.
      SEMA 140M, SEMA 12M, SEMA 80, SEMA 110 si SEMA 140 sunt combine autopropulsate de recoltat cereale derivate din C12M de diferite capacitati.
   
      Dropia 1120 si Dropia 1430 sunt combine autopropulsate echipate cu motor PERKINS – 1106C-E60TA de 176 CP (129,5 Kw) si transmisie mecanica de 3+1 viteze cu variator tractiune comandat hidraulic. Acestea au in dotarea standard heder H420 (4,2m) pentru Dropia 1120, respectiv H480 (4,8m) pentru Dropia 1430.

      Gloria 1120 si Gloria 1420 sunt combine autopropulsate echipate cu motor PERKINS – 1106C-E60TA de 176 CP (129,5 Kw) si transmisie hidrostatica de 3+3 viteze. Acestea au in dotarea standard heder H420 (4,2m) pentru Gloria 1120, respectiv H480 (4,8m) pentru Gloria 1430 si actionare hidraulica a rabatorului pentru ambele modele.

alte marci romanesti s.c. s.a. luat fiinta anul 1949 din fosta fichet. perioada ulterioara disting

58.3KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
SC Irum SA Reghin specializat în construcţii de maşini, a fost fondat în anul 1953. Începând din 1999 devine o societate cu capital integral privat. Profilul de fabricaţie este producerea utilajelor şi echipamentelor destinate exploatării forestiere, utilajelor de prelucrare, manipulare şi transportul lemnului, prelucrări mecanice, confecţii metalice, piese turnate, reparaţii capitale locomotive de cale ferată îngustă.       Ifron 204 D (Incarcator Frontal) este dotat cu motor Diesel D110 în 4 timpi cu o putere de 65 CP, cu o greutate de 6060 kg fara unealta, un volum maxim cupa de 1,75 mc. Viteza înainte este de la: 3,83 la 36,94 km/h si inapoi de la înapoi: 3,07 la 21,60 km/h. Tipurile de unelte ce pot fi atasate sunt : greifer pentru buşteni, cupă pentru material în vrac de 0,8mł şi 1,75 mł, furcă reglabilă, lamă buldozer.

      IF 50 (Incarcator Frontal)

      TAF 657, TAF 658 (Tractor Articulat Forestier) este dotat cu motor Diesel D110 în 4 timpi cu o putere de 65 CP, cutie de viteze mecanica AK 5-35 cu 5+1 viteze si garda la sol de 450 mm, cu o greutate de 6580 kg pentru TAF 657 si 7200 kg pentru TAF 658. Troliu mecanic, comandat electropneumatic prin telecomandă cu fir sau radiocomandă si forţa de tracţiune de 2 x 7.000 daN.
   
      TAF 690 P (Tractor Articulat Forestier) este dotat cu motor Diesel Perkins 1104C-44T cu o putere de 90 CP, cutie de viteze mecanica AK 5-45 cu 5+1 viteze si garda la sol de 450 mm, cu o greutate de 7500 kg. Troliu comandat prin telecomanda cu fir si forţa de tracţiune: 2 x 7.000 daN.
      Modele derivate: TAF 690 P – R (Tractorul Articulat Forestier cu scut cu role), TAF 690 P – RC (Tractorul Articulat Forestier cu radiocomanda), TAF 690 P - R – RC (Tractorul Articulat Forestier cu scut cu role si troliu cu radiocomanda).
   
      TAF 900 P (Tractor Articulat Forestier) este dotat cu motor Diesel Perkins 1104C-44T cu o putere de 90 CP, cutie de viteze mecanica AK 5-45 cu 5+1 viteze si garda la sol de 450 mm, cu o greutate de 8200 kg. Troliu comandat prin radiocomanda pentru comenzile troliului, pornire, oprire, accelerare motor + Telecomanda cu fir si forţa de tracţiune: 2 x 7.000 daN.

      TAF 2010M (Tractor Articulat Forestier) este dotat cu motor Diesel Perkins 1104D-44T cu o putere de 95 CP, cutie de viteze sincronizata EATON cu 5+1 viteze si garda la sol de 425 mm, cu o greutate de 7600 kg. Troliu comandat prin comandă electropneumatică prin fir și de la distanța prin radiocomandă si forţa de tracţiune: 2 x 50 kN.
   
      TID (Tractorul Articulat pentru Întreţinerea Drumurilor Forestiere) este dotat cu motor Diesel D110 in 4 timpi de 65 CP, cutie de viteze mecanica cu 10+2 viteze si garda la sol de 450 mm cu o greutate de 7850 kg.

      TAF (1990) un prototip echipat cu macara Jonsered - HIAB

alte marci romanesti irum reghin fost fondat anul 1953. Începând din 1999 devine societate capital

43.4KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Nicolina SA isi desfasoara activitatea in orasul Iasi, iar momentele cele mai importante ale dezvoltarii sale sunt:

      1892 – sunt fondate “Atelierele CFR” Iasi având obiect de activitate reparatii de locomotive cu abur si vagoane de marfa;
      1912 – unitatea adauga la obiectul de activitate construirea de material rulant tip boghiuri CF si devine Atelierele CFR “Nicolina” Iasi;
      1967 – se hotaraste reprofilarea pentru fabricarea utilajelor de constructii si lucrari de drumuri, iar unitatea isi schimba numele in Uzina Mecanica “Nicolina” Iasi;
      1974 – se mareste si se diversifica capacitatea de lucru prin introducerea in gama de fabricatie a utilajelor terasiere si a boghiurilor turnate pentru fosta U.R.S.S., unitatea devenind Intreprinderea Mecanica “Nicolina” Iasi;
      1977 – se incheie procesul de reprofilare; ca rezultat parcul de masini-unelte a fost reinnoit integral, iar ponderea de constructii noi ajunge la 70 % din totalul de constructii;
      1991 – societatea se va numi S.C. "Nicolina” S.A.;
      1992 – noul management isi propune ca misiune redresarea economica pe termen mediu, prin actiuni de restructurare devolutiva, obtinerea unor rezultate economico-financiare eficiente,
      1994 – incepe colaborarea cu firma italiana MARINI S.p.A. prin introducerea in fabricatie a unor produse performante si transfer de know-how. Se reiau legaturile de colaborare si parteneriat cu firmele SIEMENS si TEKA – Germania.       Nicolina R 8-14 - compactor static echipat cu motor de 45-65 CP si o greutate nelestat de 8 tone si lestat de 14 tone.
 
      Nicolina R 12-DH - compactor static echipat cu motor de 45-65 CP si o greutate nelestat de 8 tone si lestat de 12 tone.

      Nicolina CP 18 - compactor static echipat cu motor de 104 CP si o greutate nelestat de 8 tone si lestat de 18 tone.

      Nicolina 40 VS2 - compactor vibrator echipat cu motor de 51,5 CP, masa de 4.300 kg si forta de 2 x 3.500 daN.

      Nicolina 81 VS2 - compactor vibrator echipat cu motor de 69 CP, masa de 7.800 kg si forta de 2 x 7.000 daN.

      Nicolina C10MP - compactor vibrator echipat cu motor de 104 CP, masa de 12.100 kg si forta de 15.400/6.600 daN.

      Nicolina CVT 75D - compactor vibrator echipat cu motor de 13,5 CP, masa de 1.225 kg si forta de 2.400 daN.

      Nicolina CVT 80 - compactor vibrator echipat cu motor de 13,5 CP, masa de 1.500 kg si forta de 2 x 1.525/2 x 1.050 daN.

      Nicolina CVT 100 - compactor vibrator echipat cu motor de 25,6 CP, masa de 2.550 kg si forta de 2 x 1.900/2 x 1.300 daN.
      Nicolina FMAH-0 - finisor mixturi asfaltice echipat cu motor de 125 CP, lungimea grinzii de baza in stare extinsa de 4.750 mm. Productivitate tehnica 150 t/h la grosime strat = 40 mm.

      Nicolina FMAH-0 - finisor mixturi asfaltice echipat cu motor de 86 CP, lungimea grinzii de baza in stare extinsa de 5.750 mm. Productivitate tehnica 80 t/h la grosime strat = 50 mm.

      Nicolina FMAD-0 - finisor mixturi asfaltice echipat cu motor de 125 CP, lungimea grinzii de baza in stare extinsa de 5.750 mm. Productivitate tehnica 80 t/h la grosime strat = 50 mm.

      Nicolina IF 1.3 - incarcator frontal echipat cu motor de 86 CP, capacitate cupă de 1,3 mc, viteză de ridicare a cupei 6 sec. si cea de coborare 4 sec. cu o inaltime maxima de descarcare 2.650 mm.

      Nicolina IF 1.6 - incarcator frontal echipat cu motor de 104 CP, capacitate cupă de 1,3 mc, viteză de ridicare a cupei 6 sec. si cea de coborare 4 sec. cu o inaltime maxima de descarcare 2.850 mm.

      Nicolina IF 2.3 - incarcator frontal echipat cu motor de 160 CP, capacitate cupă de 2,3 mc, viteză de ridicare a cupei 7 sec. si cea de coborare 5.6 sec. cu o inaltime maxima de descarcare 3.730 mm.

      Nicolina IF 1.3 E 0.3 - incarcator frontal cu excavator echipat cu motor de 86 CP, capacitate cupă de 1,3 mc, viteză de ridicare a cupei 6 sec. si cea de coborare 4 sec. cu o inaltime maxima de descarcare 2.650 mm.

      Nicolina AG 180 - autogreder nearticulat echipat cu motor de 180 CP, lama de nivelare are o latime de 3.655 mm , latimea scarifactorului este de 2.000 mm si latimea scarificatorului din fata este de 1.145 mm iar lungimea lamei de buldozer este de 2.490 mm. Putere cabestan de 60 CP.
 
      Nicolina GA 180 - autogreder articulat echipat cu motor de 180 CP, lama de nivelare are o latime de 3.630 mm , latimea scarifactorului este de 2.000 mm si latimea scarificatorului din fata este de 1.145 mm iar lungimea lamei de buldozer este de 2.440 mm. Putere cabestan de 60 CP.

      Nicolina GA 200 - autogreder articulat echipat cu motor de 200 CP, lama de nivelare are o latime de 3.655 mm , latimea scarifactorului este de 2.500 mm si latimea scarificatorului din fata este de 1.145 mm iar lungimea lamei de buldozer este de 2.700 mm. Putere cabestan de 60 CP.

      Nicolina D 12E - dumper de 12 mc echipat cu motor de 180 CP.

      Nicolina AS 11 - autoscreper realizat pe baza dumperului D 12.

      Nicolina R 12-M - compactor static.

alte marci romanesti nicolina isi desfasoara orasul iasi, iar momentele cele mai importante ale sale

16.1KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
MAT Craiova a inceput in anul 1878, intr-un atelier de fabricat si reparat masini agricole, sucursala a firmei Clayton-Shussliworth din Anglia. Cincisprezece ani mai tarziu avea loc asocierea cu Richard Graepel, companie austro-ungara, iar in anul 1910 incepea construirea de noi hale industriale si ateliere mai performante.

      Perioada 1878 – 1939, caracterizata prin multe dificultati, a fost determinanta pentru evolutia destinului ulterior de mare producator de tehnica agricola.

      Anul 1974, prin asimilarea in fabricatie a primului tip de tractor fabricat vreodata la Craiova, tractorul incarcator hidraulic TIH 445, semnifica trecerea la un nivel superior de competenta si tehnicitate. Acest moment important a fost precedat de inaugurarea actualului sediu din Bulevardul Decebal.

      Disparitia statului supercentralizat dupa decembrie 1989, modificarea regimului proprietatii si trecerea la economia libera de piata, au avut un puternic impact asupra Intreprinderii de Tractoare si Masini Agricole Craiova, cum se numea in acea perioada.

      In anul 1992, in colaborare cu o firma din Italia, impreuna cu care va constitui trei ani mai tarziu societatea mixta MAT MAGRIT, sunt lansate, in premiera pe piata romaneasca, motosapele si motocultoarele, utilaje agricole concepute pentru exploatarea terenurilor agricole mici. Totodata, sunt asimilate rapid noi modele de utilaje si tractoare.

      La 26 septembrie 2003, dupa 55 de ani de etatism, MAT Craiova a revenit, integral in proprietate privata, pachetul majoritar de actiuni fiind achizitionat de SC Autocora Alexandria.       MAT T054-1U - tractor universal agricol fara cabină

      MAT T054-4U - tractor universal agricol cu cabina

      MAT T054-4V - tractor viticol

      MAT T195-1U - tractor agricol

      MAT T3200 - tractor cu incarcator frontal

      MAT Zimbru 2200 - tractor agricol articulat cu cabina.

      MAT TIH 445 DHD este un tractor multifunctional cu macara rotativa si este dotat cu un motor Deutz in 4 timpi Diesel cu o putere de 46,1 CP, cutie de vizte 6+2.

      MAT 8100 Plus este dotat cu un motor Deutz in 4 timpi Diesel cu o putere de 78,9 CP, cutie de vizte 24-24 si tractiune 4X4. Este echipat standard cu cabina ergonomica si panoramica ventilata si optional aer conditionat.

      MAT Zimbru V260 - tractor agricol articulat cu cabina, dotat cu un motor Cummins in 4 timpi Diesel, 6 cilindrii in linie cu o putere de 260 CP si tractiune 4X4.

alte marci romanesti mat craiova inceput anul 1878, intr-un atelier fabricat reparat masini

15.3KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
S.C. GEDA Prodexim S.R.L. este o firma cu capital integral romanesc, infiintata in 1994, preocupata de realizarea de solutii pentru eficientizarea activitatilor in agricultura.       GEDA 55 echipat cu motor DEUTZ F3L914 (diesel, 3 cilindrii, 55.8 CP), cutie de viteze semiautomata sincronizata.
     
      GEDA 80 echipat cu motor DEUTZ BF 4M 2012 (diesel, 4 cilindrii, 76.16 CP), cutie de viteze semiautomata sincronizata.
   
      GEDA 100 echipat cu motor DEUTZ BF 4M 2012 (diesel, 4 cilindrii, 101.9 CP), cutie de viteze semiautomata sincronizata 24+8 viteze.

      GEDA 100ES echipat cu motor DEUTZ BF 4M 2012 (diesel, 4 cilindrii, 101.9 CP), cutie de viteze semiautomata sincronizata 24+8 viteze.

alte marci romanesti s.c. geda prodexim s.r.l. este firma capital integral romanesc, infiintata

29.9KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Societatea Tractorul U 650 Brasov s-a înfiinţat în octombrie 2008. Este societate cu capital privat şi produce tractoare în urma achiziţionării licenţei de la S.C. Flavus Investiţii Braşov S.R.L., compania care a achiziţionat activele lui S.C. Tractorul UTB S.A.       Universal U-650 Crystal echipat cu un motor Diesel (4 cilindrii, 65 CP), cutie de viteze cu 10+2 trepte de viteza.

      Universal U-825 echipat cu un motor Perkins 1104D-44 (4 cilindrii, 76 CP), cutie de viteze cu 10+2 trepte de viteza.

alte marci romanesti societatea tractorul 650 brasov s-a octombrie 2008. este societate capital

38.9KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Societatea a luat fiinta in anul 1921 cu numele de Societatea Franco-Romana de material de drum de fier S.A. si avea ca scop principal producerea de material de drum de fier si repararea locomotivelor. In anul 1948 Societatea este preluata de catre stat si inmatriculata sub numele de Intreprinderea "PROGRESUL" Braila si pe langa reparatia locomotivelor se fabricau masini alternative cu aburi etc.
      In 1952 se realizeaza primul excavator cu cabluri cu cupa de 0,3 mc si in 1953 se executa primul rulou compresor de 10-12 t.
 
      Din anul 1960 in urma unor uriase investitii activitatea firmei creste, iar in anul 1970 se construieste fabrica de excavatoare astfel incep sa se produca excavatoare, rulouri compactor-vibrator, concasoare, placi vibratoare, buldozere si scarificatoare. Promex intra in lichidare in anul 1997, iar in anul 2002 este preluata de catre Grupul "Uzinsider" SA Bucuresti, astfel revenind in circuitul international al marilor producatori de utilaje industriale.       Promex P-550 este un excavator cu masa de serviciu de 9,7 t, echipat cu un motor Diesel in 4 timpi de 55 CP si capacitate cupa de 0,3 mc.

      Promex MG-1350 este un excavator cu masa de serviciu de 14,5 t, echipat cu un motor Diesel in 4 timpi de 64 CP si sarcina maxima de 3000 kg.

      Promex P-802 este un excavator cu masa de serviciu de 16,25 t, echipat cu un motor Diesel in 4 timpi de 104 CP si capacitate cupa de 0,7 mc.

      Promex P-502 este un excavator cu masa de serviciu de 12 t, echipat cu un motor Diesel in 4 timpi de 55 CP si capacitate cupa de 0,44 mc.

      Promex RC S-26 este un rulou compactor compus dintr-un sasiu articulat cu doi tamburi metalici, echipat cu un motor Diesel D111 de 26 CP si viteza de deplasare de 8,6 km/h. Masa de serviciu este de 3,55 tone si latimea tamburului de 1080 mm.

      Promex P 851 HyEi este un excavator ce se compune dintr-o infrastructura, carucior deplasabil pneuri si o suprastructura, platforma, care se poate roti la 360°, fata de sasiu si pe care se monteaza articulat in plan vertical, echipamentul de lucru. Este echipat cu un motor PERKINS 1104C - E44TA, un sistem hidraulic cu centru inchis, debasculare pompe la presiune maxima reglata, cu comanda si regulator electronic de putere. Viteza de deplasare este de 20 km/h, o capacitate cupa standard de 0,7 mc si o raza maxima de sapare de 8,5 m.

      Promex S 1205 este un excavator ce se compune dintr-o infrastructura, carucior deplasabil pe senile si o suprastructura, platforma, care se poate roti la 360°, fata de sasiu si pe care se monteaza articulat in plan vertical, echipamentul de lucru. Este echipat cu un motor PERKINS 1106 C-E60TA, un sistem hidraulic cu centru inchis tip LSC - Linde Synchron Control. Viteza de deplasare este de 2,4 km/h pana la 4,6 km/h, o capacitate cupa standard de 1,1 mc si o raza maxima de sapare de 9,65 m.

      Promex S 1811 este un excavator ce se compune dintr-o infrastructura, carucior deplasabil pe senile si o suprastructura, platforma, care se poate roti la 360°, fata de sasiu si pe care se monteaza articulat in plan vertical, echipamentul de lucru. Este echipat cu un motor PERKINS 1106 C-E60TA, un sistem hidraulic cu centru inchis tip : LSC - Linde Synchron Control. Viteza de deplasare este de 2,1 km/h pana la 4,5 km/h, o capacitate cupa standard de 1,8 mc si o raza maxima de sapare de 9,95 m.

      Promex S 3602 este un excavator ce se compune dintr-o infrastructura, carucior deplasabil pe senile si o suprastructura,platforma, care se poate roti la 360°, fata de sasiu si pe care se monteaza, articulat in plan vertical, echipamentul de lucru. Este echipat cu un motor Deutz BF6M1015C, un sistem hidraulic cu centru inchis, debasculare pompe la presiune maxima reglata, cu comanda si regulator electronic de putere. Viteza de deplasare este de 2,5 km/h, o capacitate cupa standard de 2,3 mc si o raza maxima de sapare de 13,75 m.

      Promex T650D, T2500D, T650E, T450E sunt masini pentru demolare ce se compun dintr-o infrastructura, carucior deplasabil pe senile, si o suprastructura, platforma, care se poate roti la 360° fata de sasiu si pe care se monteaza articulat in plan vertical, echipamentul de lucru cu brat telescopic.Sunt echipate cu un motoare Diesel PERKINS 1106C-E60TA pentru T650D si CUMMINS-QSB230 pentru T2500D si motoare electrice MIB2-3158-80-4 pentru T650E si AT250M-65-4 pentru T450E, o pompa hidraulica LS (load sensing) sistem de control, pompa cu disc inclinat, cilindree variabila si regulator de putere. Viteza de deplasare este de 2,4 km/h pana la 4,4 km/h, o cursa brat de 3,7 mc, respective 2,4 m pentru modelul T450D.

      Promex DHM 1800 este o draglina ce se compune dintr-o infrastructura, carucior deplasabil pe senile si o suprastructura, platforma, care se poate roti la 360 grade fata de sasiu si care serveste ca suport pentru mecanismele draglinei si a echipamentului de lucru. Este echipata cu un motor PERKINS 1106 C-E60TA, un sistem hidraulic cu pompa dubla cu debit variabil, regulator de putere. Viteza de deplasare este de 1,8 km/h, o capacitate cupa standard de 1 mc si o raza maxima de sapare de 24,5 m.

      Promex IF 50 este un incarcator frontal alcatuit dintr-o masina de baza echipata cu o cupa de incarcare. Acesta poate fi echipata cu : stivuitor, lama de bulldozer, echipament de excavare matura. Este echipata cu un motor Kubota - V2003 -T - EBB - EC - 1. Viteza de deplasare este de 12,5 km/h, capacitatea pentru cupa de incarcare este de 350 l si pentru cupa de sapare de 30 l.
   
      Promex CVM 10 este un compactor vibrator mixt ce se compune dintr-un sasiu articulat, roti pe pneuri in fata si tambur metalic lis in spate. Este echipat cu un motor Deutz de 106 CP, un sistem de pompe LINDE pentru deplasare si vibrare. Viteza de deplasare este de maxim 12 km/h si latimea ruloului de 1680 mm.

      Promex S 700

alte marci romanesti societatea luat fiinta anul 1921 numele societatea material drum fier s.a. avea

14.5KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Hiperion M 2.12 este un motocar uzinal destinat transportului sarcinilor paletizate,containerizate, în bucati pe cai inguste, terenuri din incinta agentilor economici(depozite, magazii, hale industriale, parcuri etc). Este un autovehicul pe pneuri propulsat de un motor Diesel MD 151 Rugerinii cu 2 cilindrii de 16 CP, o cutie de viteze cu 4+1 trepte de viteza si o viteza maxima de 38 km/h. Tractiunea se face pe rotile puntii spate, rotile fata fiind directoare.

      Hiperion Ciclop H 404 Q=2000kg este un electrocar destinat transportului sarcinilor containerizate sau paletizate, fiind foarte usor manevrabil în spatiile înguste din hale industriale, depozite sau magazii.

      Hiperion ECG2 este un electrostivuitorcu contragreutate destinat manipularii sarcinilor paletizate sau containerizate fiind totodata usor manevrabil în spatiile îngusteale depozitelor, magaziilor, vapoarelor, etc. Este deosebit de util în gari si aeroporturi.

alte marci romanesti hiperion 2.12 este motocar uzinal destinat sarcinilor bucati cai inguste,

14.6KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Mobra 50 a fost fabricată începând cu anul 1971. Motorul era produs de întreprinderea METROM Braşov şi era asamblată la fabrica Tohan din Zărneşti. Aceasta este echipata cu un motor monocilindru în doi timpi, cu răcire forţată cu aer de 50 cmc si o putere de 4 CP, iar cutia de viteze este in 4 trepte, schimbate cu piciorul. Consum de 2,5 l/100 km si poate transporta 2 persoane.

      Mobra 50 Super a fost proiectată conform caracteristicilor precedentei, dar cu un design mult mai simplu, deoarece dispar semnalizatoarele de pe furca faţă şi stopul cu semnalizatoare, însă cu acelaşi motor.

      Mini-Mobra a fost produs începând cu 1976 până la sfârşitul anilor `80 si este un model sport, mai simplu decât cel iniţial cu un motor de 4 CP.

      Mobra Hoinar produsa intre anii 1976 – 1994 este echipata cu un motor monocilindru în doi timpi, cu răcire cu aer de 49,6 cmc si o putere de 5 CP, iar cutia de viteze în 5 trepte comandate cu selector la picior. Viteza maximă este de peste 70 km/h.

alte marci romanesti mobra fost începând anul 1971. motorul era produs metrom şi era fabrica

46.1KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Motoreta Carpati, construita in anii ’60, este echipata cu un motor de 49 cmc.

      Motoreta Carpati Super cu un motor de 68 cmc si o viteza maxima de 55 km/h.

alte marci romanesti motoreta carpati, construita anii ’60, este echipata motor cmc.   

40.2KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
S.C. Uzina Automecanica Moreni S.A. face parte din C.N. Romarm S.A. Bucuresti. Este o societate pe actiuni cu capital integral de stat si a fost fondata in toamna anului 1968, avand ca obiect de activitate fabricarea de vehicule blindate pe roti.

      Din 1990 s-a diversificat aria de productie, pe langa vehiculele blindate pe roti s-a trecut si la construirea, modernizarea, separarea, vanzarea, cercetarea unei game diverse de tehnica militara si produse comerciale (camioane, vehicule tot-teren, etc.).       TAB 4X4 (Transportor Amfibiu Blindat), este echipat cu motor diesel, atingand o viteza de 80 de km/h pe uscat si 9 km/h pe apa si este echipat cu doua mitraliere jumelate tip KPVT 14,5 mm si PKT 7,62 mm. Acesta are o masa proprie de 9000 kg si poate transporta un echipaj de 7 membri.
   
      TAB 6X6 este echipat cu motor diesel, atingand o viteza de 95 de km/h pe uscat si 9 km/h pe apa si este echipat cu doua mitraliere jumelate tip KPVT 14,5 mm si PKT 7,62 mm. Acesta are o masa proprie de 11580 kg si poate transporta un echipaj de 13 membri.
 
      TAB 8X8 ZIMBRU este echipat cu motor diesel, atingand o viteza de 80 de km/h pe uscat si 9 km/h pe apa si este echipat cu doua mitraliere jumelate tip KPVT 14,5 mm si PKT 7,62 mm. Acesta are o masa proprie de 13000 kg si poate transporta un echipaj de 10 membri.
   
      AM 100 este un autovehicul blindat pentru interventie antiterorista este echipat cu motor diesel, atingand o viteza de 100 de km/h si este echipat mitraliera tip PKMS 7,62 mm. Acesta are o masa proprie de 3320 kg si poate transporta un echipaj de 6 membri.
 
      AM 443 T este un autocamion usor de teren echipat cu motor diesel, atingand o viteza de 100 de km/h cu masa proprie de 6000 kg.
   
      AM 443 TDM

      AM 445 TDM
 
      AM 668 T

      AIP este o autospeciala pentru interventie pirotehnica ce poate atinge o viteza maxima de 100 km/h si poate transporta un echipaj de 5 membri.

      AM 4 este un autovehicul de transport rapid pentru unitati de interventie

      AM 7 este o autospeciala de transport si interventie cu capacitate marita ce poate atinge o viteza maxima de 80 km/h cu 14 locuri si o masa proprie de 6000 kg.

      AM 7.0 M este o autospeciala de transport si interventie echipata cu un motor MAN (280 CP, EURO 5), cutie de viteze Allison, o viteza maxima de 110 km/h cu 14 locuri si o masa totala de 9900 kg.
   
      SAUR-1 este un autovehicul de transport amfibiu blindat cu tractiune 8X8, echipat cu un motor Diesel Cummins de 275 CP, tip EURO 3. Viteza maxima pe uscat este de 100 km/h si pe apa de 10 km/h. Este echipat cu tureta de calibru 7,62 mm si lansator de fumigene.

      SAUR-2

alte marci romanesti s.c. uzina moreni s.a. face parte din c.n. romarm s.a. bucuresti. este

39.9KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Automobil de formă aerodinamică cu patru roţi montate înăuntrul formei aerodinamice, realizata intre anii 1922-1924 de Aurel Persu si brevetata in Germania la 19 septembrie 1924, este un vehicul de forma picăturii de apă în cădere, forma aerodinamică ideală. El astfel a ajuns la coeficienţi aerodinamici de 0,22.

      Automobilul este dotat cu frâne pe saboţi, care acţionează doar pe roţile din spate. Datorită distanţei reduse dintre roţile din spate, inventatorul a renunţat la diferenţial în transmisie. Motorul tip A-G f Automobilbau Berlin, este cu ardere internă şi cu aprindere prin scânteie; are 4 cilindri în linie, o putere 6/20 P.S., alezajul 64 mm, cursa 110 mm şi cilindreea 1400 cmc. Cutia de viteze este de aceeaşi fabricaţie ca şi motorul, iar demaratorul este produs de firma Eisemann, tipul MKI-12, nr.14328. Magnetoul are aceeaşi fabricaţie, iar carburatorul este produs de firma Arthur Haendler Co. Berlin.

      Aurel Perşu a adus automobilul în România, parcurgând cu el peste 120.000 km, cu o viteză maximă de circa 80 km pe oră si datorită lipsei diferenţialului putea lua viraje foarte strânse cu 60 km pe oră în deplină siguranţă. Automobilul a fost donat Muzeului Naţional Tehnic „Dimitrie Leonida” în 1969, şi este în stare de funcţionare şi astăzi.

alte marci romanesti automobil formă patru roţi montate formei realizata intre anii

24.7KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Autocamionul este realizat la uzinele "23 August" pe baza documentatiei tehnice sovietice: constructia diferentialelor a fost inspirata dupa tipul camionului ZIS-150, cea a suspensiei dupa tipul ZIS-151 iar rotile cu genti, directia si franele pneumatice dupa cele ale trolebusului sovietic M.T.B.

alte marci romanesti este realizat uzinele "23 baza tehnice sovietice: fost inspirata dupa

94.6KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Tractorul de 120 H.P. este realizat la uzinele "23 August" cu ajutorul unei bogate documentatii tehnice sovietice, tractorul pe senile are o forta de circa 10.000 de kg. si poate urca fara efort terenuri inclinate de pana la 45 de grade.

alte marci romanesti tractorul 120 h.p. este realizat uzinele "23 ajutorul unei bogate tehnice

15.8KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Autobuzul cu etaj este primul model de acest fel construit la noi in tara. La constructia acestuia au fost folosite agregate de la diferite masini si poate transporta pe scaune 74 de persoane, adica dublul obisnuit acelor timpuri. Autobuzul a fost introdus in circulatie pentru traficul de pasageri pe ruta Bucuresti – Amara.

alte marci romanesti autobuzul etaj este primul model acest fel construit noi tara. acestuia fost

71.6KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Automobilul "Rodica" - prototip conceput în totalitate de către inginerul Nicolae Lucaci din Braşov şi finalizat în 1957. Caroseria era de tip cabriolet, cu geamurile laterale detaşabile. Prototipul avea cu un motor de 13 CP, proiectat şi realizat de acelaşi inginer, cu care putea atinge maxim 100 km/h. În mai 1958 parcursese deja 15.000 km, cu bune performanţe.

alte marci romanesti prototip conceput totalitate către inginerul nicolae lucaci din şi

33.4KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Automobil Oszkar Beke - automobil homemade din anii '50 construit de un maghiar (Oszkar Beke) din Oradea cu motor 1 cilindru de BMW Isetta.

alte marci romanesti automobil oszkar beke automobil homemade din anii '50 construit maghiar (oszkar

49.2KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Automobile Virgilius Justin Capra sunt automobile realizate din materiale ieftine si cu un consum redus de carburant sau electrice.

alte marci romanesti automobile virgilius justin capra sunt automobile realizate din materiale

66.3KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Hamster este un automobil conceput pentru trupele de parasutisti ale Armatei Române, ea putand fi parasutata din avion. Acest automobil este conceptie proprie Turbomecanica, construit din piese Dacia si Aro. Primul automobil creat a fost Hamster 1 (automobil 4x2 cu motor racit cu aer si cu 4 locuri), al doilea Hamster 2 (automobil 4x2 cu motor racit cu apa si cu 6 locuri) si al treilea Hamster 3.1 cu tractiune 4x4 si garda marita la sol si intr-un final Hamster 3.2, fiind varianta imbunatatita tehnologic.

alte marci romanesti hamster este automobil conceput pentru trupele ale armatei române, putand

48.6KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
TAR-76 (tractor romanesc mijlociu de artilerie) si TMA-83 (tractor mijlociu de artilerie romanesc) sunt produse dupa anii '80 la Baza de Reparatii Tancuri si Autotunuri de la Mizil (infiintata in anul 1951). Autovehiculele sunt destinate tractarii materialelor de artilerie si altor categorii de remorci speciale pe timpul deplasarilor in teren si in conditii meteorologice nefavorabile. Sunt echipate cu un motor Diesel D 199-12 V (12 cilindrii in V, 360 CP), cutia de transmisie este de 5+1 trepte de viteza si pot tracta remorci speciale in greutate maxima de 18000 kgf concomitent cu transportul incarcaturii utile de 4000 kgf. Viteza maxima pe sosea fara sarcina si remorca este de 52 km/h si cu sarcina si remorca de 42 km/h pe sosea si 25 km/h in teren.

alte marci romanesti tar-76 (tractor romanesc mijlociu artilerie) tma-83 (tractor mijlociu artilerie

23.9KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
De Karaso Simplon este un autoturism cabrio exotic, realizat in Resita, in stilul roadsterelor din anii '50 realizat preponderent manual (caroserie monobloc din rasina poliesterica armata cu fibra de sticla montata pe o infrastructura (Dacia Solenza) echipata cu motor Renault E7J: 1390 cm3, 75 CP, 114 Nm. Finisaje: tapiterie din piele ecologica, prelata din bumbac, bord din lemn, mocheta, ornamente exterioare nichelate, sigle gravate manual, toate realizate unicat.

alte marci romanesti karaso simplon este autoturism cabrio exotic, realizat resita, stilul din anii

28KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Uzina Mecanina Mija Minitractor este echipat cu motor de 12,5CP (1 cilindru, 454 cmc) cu un consum de motorina de 1 l/ora, cu o cutie cu 3+1 viteze.

alte marci romanesti uzina mecanina mija este echipat motor 12,5cp cilindru, 454 cmc) consum

29KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Ceahlaul 4601 este realizat de societatea Mecanica Ceahlaul si este echipat cu motor fabricat de VM Motori Italia de 46CP (2.081 cmc), EURO 3.

alte marci romanesti ceahlaul 4601 este realizat societatea mecanica ceahlaul este echipat motor

29.6KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Autovehicul multifunctional 35.34 FAEK este echipat cu motor Perkins 403 C-15 de (diesel, 3 cilindrii in linie, 34CP), cutie de viteze 5+1, tractiune 4x4.

alte marci romanesti 35.34 faek este echipat motor perkins 403 c-15 (diesel, cilindrii linie, 34cp),

32.4KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Telemac HT-125 este o macara realizata de societatea UBEMAR SA si este echipata cu motor de 68CP, EURO 3, tractiune 4X4 si o viteza maxima de 20 km/h. Sarcina maxima la raza de 3m este de 12.5 tone si o inaltime maxima la carlig de 13,3 metri.

alte marci romanesti telemac ht-125 este macara realizata societatea ubemar este echipata motor

50.4KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Telemac HT-250 este o macara cu motor de 210CP, tractiune 4X4 si o viteza maxima de 30 km/h. Sarcina maxima la raza de 3m este de 25 tone si o inaltime maxima la carlig de 22 metri si cu prelungitor de 30 metri.

alte marci romanesti telemac ht-250 este macara motor 210cp, tractiune 4x4 viteza maxima km/h.

23.5KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Trio 003 este un prototip realizat de studentii de la Universitatea "Ovidius" din Constanta si este un automobil cu trei locuri, o lungime de 2,5 metri si care poate functiona cu trei tipuri de carburanti: alcool (tuică, benzina si gaz. Consumul este in jurul valorii de 5 litri de benzina la suta de kilometri, 6 litri la suta, dacă se foloseste alcool si 5 la suta pentru gaz. Modelul dispune de un motor in 3 cilindrii racit cu apa de 35 CP si poate atinge o viteza de 120 km/h la motorizarea pe benzina si 60 km/h la motorizarea cu alcool.

alte marci romanesti trio 003 este prototip realizat studentii din constanta este automobil trei

62.6KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
DV/DT este un roadster romanesc realizat de patru studenti de la Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi din Iasi, este unicat in Romania.

alte marci romanesti dv/dt este roadster romanesc realizat patru studenti tehnica gheorghe asachi

32.9KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
VASYLE21
Membru

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 30
Asa cum am spus si  in rubrica de prezentare sunt un inrait al macaralelor in special telemac si as vrea daca se poate si se gaseste cineva sa dezvoltam mai mult dubiectul in jurul acestei marci!

_______________________________________
///telemac HT-125\\\

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
> VASYLE21 a scris:

> Asa cum am spus si  in rubrica de prezentare sunt un inrait al macaralelor in special telemac si as vrea daca se poate si se gaseste cineva sa dezvoltam mai mult dubiectul in jurul acestei marci!


Bun si mie imi plac macaralele in special cele UMT ROMAN ..da drumu la un topic in marci autohtone 


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la