Colectia de poze driverclub.3xforum.ro
Total 414 poze.

InapoiInainte

 
roman 14.260 dfaeg echipat cu un motor de 260cp, tractiune 4x4 si sarcina utila de 14000 kg. romanRoman 14.260 DFAEG echipat cu un motor de 260CP, tractiune 4X4 si sarcina utila de 14000 kg.
21.11.201235.3KB
s.c. roman s.a., şi sub numele de este o în şi de autobuze şi 

 

      a fost înS.C. Roman S.A., cunoscută şi sub numele de Autocamioane Braşov este o întreprindere braşoveană specializată în proiectarea şi construcţia de autocamioane, autobuze şi autoutilitare. A fost înfiinţată în 1921, sub numele de ROMLOC, producând pe atunci material rulant, mai târziu motoare şi automobile. După venirea comuniştilor la conducere, în 1948, firma ia denumirea de „Steagul Roşu”. Treptat, s-a specializat pe producţia de autocamioane şi, mai târziu, de autoutilitare. Amintim modelele SR 101 (1954), Carpaţi (capacitate 3 tone, 1959 - 1961), Bucegi (capacitate 5 tone, 1964). Din anul 1971, au intrat productie modelele Roman, cu sarcini utile de 7-12 tone si 10-16 tone, fabricate dupa licenta MAN, avand motoare diesel Saviem (6 cilindrii in linie, 5491 cmc, 135 CP) si MAN (6 cilindrii in linie, 10349 cmc, 215 CP). Pe baza sasiului Roman, a fost dezvoltata cabina CN 1, modelele lansate cu aceste cabine numindu-se Dac. Sasiul Roman - Dac a fost fabricat intr-o larga configuratie numar axe - sarcina utila. Astăzi, S.C. Roman S.A. produce autovehicule diverse (autobuze, autocamioane, autospeciale, motoare, axe, punţi etc.) cu design nou, modern şi atractiv. Astfel, revista „Lastauto omnibus”, la debutul noilor modele, în 2005, considera că „cel mai occidental autobuz din România este în acest moment un vehicul indigen, nu unul din import”. Autocamioanele SR au fost fabricate in Iugoslavia sub denumirea de Torpedo SRT si in anii '80 autocamioanele Roman au fost exportate si asamblate in China sub numele de Hongyan.
21.11.20125.3KB
s.c. geda prodexim s.r.l. este o firma cu capital integral romanesc, infiintata in 1994, preocupataS.C. GEDA Prodexim S.R.L. este o firma cu capital integral romanesc, infiintata in 1994, preocupata de realizarea de solutii pentru eficientizarea activitatilor in agricultura. GEDA 55 echipat cu motor DEUTZ F3L914 (diesel, 3 cilindrii, 55.8 CP), cutie de viteze semiautomata sincronizata. GEDA 80 echipat cu motor DEUTZ BF 4M 2012 (diesel, 4 cilindrii, 76.16 CP), cutie de viteze semiautomata sincronizata. GEDA 100 echipat cu motor DEUTZ BF 4M 2012 (diesel, 4 cilindrii, 101.9 CP), cutie de viteze semiautomata sincronizata 24+8 viteze. GEDA 100ES echipat cu motor DEUTZ BF 4M 2012 (diesel, 4 cilindrii, 101.9 CP), cutie de viteze semiautomata sincronizata 24+8 viteze.
21.11.201229.9KB
aro 10.1 

aro 10.1 - automobil transport persoane, 5 locuri. aroARO 10.1 ARO 10.1 - automobil transport persoane, 5 locuri.
21.11.201231.3KB

 
utb u-640 echipat cu un motor diesel (4 cilindrii, 3595 cmc, 64 cp), o cutie de viteze cu 12+3UTB U-640 echipat cu un motor diesel (4 cilindrii, 3595 cmc, 64 CP), o cutie de viteze cu 12+3 trepte de viteza, tractiune 4X2 sau 4X4 in functie de model. UTB U-650 echipat cu un motor diesel UTB D-103 (4 cilindrii, 4760 cmc, 65 CP), o cutie de viteze cu 10+2 trepte de viteza, tractiune 4X2. In vederea actionarii diverselor masini suspendate sau tractate tractorul este prevazut cu o instalatie hidraulica. Constructia osiei din fata si a celei din spate permite reglarea encartamentelor rotilor in limite largi. Sistemul de rulare din fata al tractorului se construieste in trei variante intershimbabile : cu osia din fata cale larga, cu osia din fata cale ingusta si cu osia din fata motoare. UTB U-651 este un model derivat al modelului U-650, care se deosebeste de acesta prin faptul ca osia din fata este osie motoare, astfel avand tractiune 4X4. UTB U-683 echipat cu motor UTB 2404.055 (diesel, 4 cilindrii, 3759 cmc, 68 CP), cutie de viteze (sincronizata, cu reductor planetar, 12+3 trepte de viteză), tractiune 2X4 sau 4X4. UTB Universal 684 DT echipat cu motor 2404.055 (diesel, 4 cilindrii, 3759 cmc, 68 CP), cutie de viteze (sincronizata, cu 2 reductoare planetare, 12+3 trepte de viteză), tractiune 4X4.
21.11.201283.9KB
roman 16.310 faeg (camion pentru transport) echipat cu motor man 2866 lfl 23 (6 cilindrii in linie,Roman 16.310 FAEG (Camion pentru transport) echipat cu motor MAN 2866 LFL 23 (6 cilindrii in linie, 11967 cmc, 310 CP, EURO 3), cutie de viteze tip ZF 16 151 OD (mecanică, sincronizata cu 16+2 trepte de viteză), tractiune 4X4 si sarcina utila de 16000 kg.
21.11.201239.9KB
nicolina sa isi desfasoara in orasul iasi, iar momentele cele mai importante ale sale sunt:Nicolina SA isi desfasoara activitatea in orasul Iasi, iar momentele cele mai importante ale dezvoltarii sale sunt: 1892 – sunt fondate “Atelierele CFR” Iasi având obiect de activitate reparatii de locomotive cu abur si vagoane de marfa; 1912 – unitatea adauga la obiectul de activitate construirea de material rulant tip boghiuri CF si devine Atelierele CFR “Nicolina” Iasi; 1967 – se hotaraste reprofilarea pentru fabricarea utilajelor de constructii si lucrari de drumuri, iar unitatea isi schimba numele in Uzina Mecanica “Nicolina” Iasi; 1974 – se mareste si se diversifica capacitatea de lucru prin introducerea in gama de fabricatie a utilajelor terasiere si a boghiurilor turnate pentru fosta U.R.S.S., unitatea devenind Intreprinderea Mecanica “Nicolina” Iasi; 1977 – se incheie procesul de reprofilare; ca rezultat parcul de masini-unelte a fost reinnoit integral, iar ponderea de constructii noi ajunge la 70 % din totalul de constructii; 1991 – societatea se va numi S.C. "Nicolina” S.A.; 1992 – noul management isi propune ca misiune redresarea economica pe termen mediu, prin actiuni de restructurare devolutiva, obtinerea unor rezultate economico-financiare eficiente, 1994 – incepe colaborarea cu firma italiana MARINI S.p.A. prin introducerea in fabricatie a unor produse performante si transfer de know-how. Se reiau legaturile de colaborare si parteneriat cu firmele SIEMENS si TEKA – Germania. Nicolina R 8-14 - compactor static echipat cu motor de 45-65 CP si o greutate nelestat de 8 tone si lestat de 14 tone. Nicolina R 12-DH - compactor static echipat cu motor de 45-65 CP si o greutate nelestat de 8 tone si lestat de 12 tone. Nicolina CP 18 - compactor static echipat cu motor de 104 CP si o greutate nelestat de 8 tone si lestat de 18 tone. Nicolina 40 VS2 - compactor vibrator echipat cu motor de 51,5 CP, masa de 4.300 kg si forta de 2 x 3.500 daN. Nicolina 81 VS2 - compactor vibrator echipat cu motor de 69 CP, masa de 7.800 kg si forta de 2 x 7.000 daN. Nicolina C10MP - compactor vibrator echipat cu motor de 104 CP, masa de 12.100 kg si forta de 15.400/6.600 daN. Nicolina CVT 75D - compactor vibrator echipat cu motor de 13,5 CP, masa de 1.225 kg si forta de 2.400 daN. Nicolina CVT 80 - compactor vibrator echipat cu motor de 13,5 CP, masa de 1.500 kg si forta de 2 x 1.525/2 x 1.050 daN. Nicolina CVT 100 - compactor vibrator echipat cu motor de 25,6 CP, masa de 2.550 kg si forta de 2 x 1.900/2 x 1.300 daN. Nicolina FMAH-0 - finisor mixturi asfaltice echipat cu motor de 125 CP, lungimea grinzii de baza in stare extinsa de 4.750 mm. Productivitate tehnica 150 t/h la grosime strat = 40 mm. Nicolina FMAH-0 - finisor mixturi asfaltice echipat cu motor de 86 CP, lungimea grinzii de baza in stare extinsa de 5.750 mm. Productivitate tehnica 80 t/h la grosime strat = 50 mm. Nicolina FMAD-0 - finisor mixturi asfaltice echipat cu motor de 125 CP, lungimea grinzii de baza in stare extinsa de 5.750 mm. Productivitate tehnica 80 t/h la grosime strat = 50 mm. Nicolina IF 1.3 - incarcator frontal echipat cu motor de 86 CP, capacitate cupă de 1,3 mc, viteză de ridicare a cupei 6 sec. si cea de coborare 4 sec. cu o inaltime maxima de descarcare 2.650 mm. Nicolina IF 1.6 - incarcator frontal echipat cu motor de 104 CP, capacitate cupă de 1,3 mc, viteză de ridicare a cupei 6 sec. si cea de coborare 4 sec. cu o inaltime maxima de descarcare 2.850 mm. Nicolina IF 2.3 - incarcator frontal echipat cu motor de 160 CP, capacitate cupă de 2,3 mc, viteză de ridicare a cupei 7 sec. si cea de coborare 5.6 sec. cu o inaltime maxima de descarcare 3.730 mm. Nicolina IF 1.3 E 0.3 - incarcator frontal cu excavator echipat cu motor de 86 CP, capacitate cupă de 1,3 mc, viteză de ridicare a cupei 6 sec. si cea de coborare 4 sec. cu o inaltime maxima de descarcare 2.650 mm. Nicolina AG 180 - autogreder nearticulat echipat cu motor de 180 CP, lama de nivelare are o latime de 3.655 mm , latimea scarifactorului este de 2.000 mm si latimea scarificatorului din fata este de 1.145 mm iar lungimea lamei de buldozer este de 2.490 mm. Putere cabestan de 60 CP. Nicolina GA 180 - autogreder articulat echipat cu motor de 180 CP, lama de nivelare are o latime de 3.630 mm , latimea scarifactorului este de 2.000 mm si latimea scarificatorului din fata este de 1.145 mm iar lungimea lamei de buldozer este de 2.440 mm. Putere cabestan de 60 CP. Nicolina GA 200 - autogreder articulat echipat cu motor de 200 CP, lama de nivelare are o latime de 3.655 mm , latimea scarifactorului este de 2.500 mm si latimea scarificatorului din fata este de 1.145 mm iar lungimea lamei de buldozer este de 2.700 mm. Putere cabestan de 60 CP. Nicolina D 12E - dumper de 12 mc echipat cu motor de 180 CP. Nicolina AS 11 - autoscreper realizat pe baza dumperului D 12. Nicolina R 12-M - compactor static.
21.11.201216.1KB
tot din familia sr mai detin si o basculanta de tip dac 6135 rk camioane srTot din familia SR mai detin si o basculanta de tip DAC 6135 RK
21.12.201265.4KB

 
roman 26.440 (autosasiu pentru plug de zapada si echipament materiale echipat cu motor de 440 cp siRoman 26.440 (Autosasiu pentru plug de zapada si echipament imprastiere materiale antiderapante) echipat cu motor de 440 CP si sarcina utila de 26000 kg.
21.11.201240.4KB
dupaDupa
21.11.201241.3KB
roman diesel 8135 fk pasiune si visRoman Diesel 8135 FK
20.11.201241KB
unul din primii a fost emil jellinek, care locuia în viena şi nisa. fiind un client alUnul din primii „şoferi distinşi” a fost Emil Jellinek, care locuia în Viena şi Nisa. Fiind iniţial un client al companiei Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), acesta a început să îşi comercializeze autovehiculele în 1898. Jellinek dorea să demonstreze calitatea acestor autovehicule în cursele auto. Acesta l-a presat pe Wilhelm Maybach să construiască un nou autovehicul cu un motor extrem de puternic, ce avea să poarte numele fiicei sale Mercedes. După mai multe succese covârşitoare obţinute în cadrul săptămânii de curse desfăşurate la Nisa în 1901, numele „Mercedes” a stârnit multă vâlvă.
22.11.20123KB

 
scut sub toata masina din gel coat , rasina de mare rezistenta la spargere si fibra de sticla plasa.Scut sub toata masina confectionat din gel coat , rasina de mare rezistenta la spargere si fibra de sticla plasa. protejeaza podeaua masini de orice intemperie . Grosime intre 5 si 10 mm iar procedeul de prindere este de doua feluri : prin nituire sau prin lipire cu montaj kit care rezista pana la 10 ani . Scut din 3 bucati - acoperire cutie si motor / acoperire podea / acoperire puntea spate Scut din 2 bucati - acoperire cutie si motor /acoperire podea si puntea spate Scut o singura bucata - acopera tot dedesuptul masinii dar se fac decupaje in zona filtrului de ulei si zona bujonului de scurgere a uleiului din zona baii de ulei Scuturile din 3 si 2 bucati partiler montante se unesc prin balamale de aluminiu sau tabla in functie de cerintele clietului pentru preturi ofertele difera de la masina la masina .
01.12.201250.8KB
dupaDupa
21.11.201234.5KB
roman diesel 8135 fs pasiune si visRoman Diesel 8135 FS
20.11.201267.8KB
scut 3 bucati orice piesa de caroserie din fibra de sticlaScut 3 bucati
01.12.201214.1KB

 
bertha benz, cu fiii săi eugen şi richard, a fost una din primele persoane care auBertha Benz, împreună cu fiii săi Eugen şi Richard, a fost una din primele persoane care au efectuat o călătorie pe distanţă lungă la bordul unui autovehicul pe benzină. Acest lucru reprezintă un bun exemplu al puterii şi voinţei ce o caracteriza.
22.11.20123.4KB
ims-57 

ims-57 este produs in anul 1957, de unde deriveaza si denumirea, pana in anul 1959 si suntIMS-57 IMS-57 este produs in anul 1957, de unde deriveaza si denumirea, pana in anul 1959 si sunt fabricate circa 2000 de unitati. Este inspirat din modelul rusesc GAZ si este echipat cu un motor pe benzina de 3260 cmc cu 50 cp cu o cutie de viteze manuala cu trei trepte nesincronizata si o viteza maxima de 80 km/h si un consum mediu de 24 l/100km.
21.11.201238.7KB
cotiera pare   un pic  cam fragila , nu da chiar un feeling  de   strong build  .... inca un i30Cotiera pare un pic cam fragila , nu da chiar un feeling de strong build ....
14.12.201235.2KB
marta 

 marta (magyar automobil reszveny tarsasag arad) este prima de automobile de pe actualulMarta Marta (Magyar Automobil Reszveny Tarsasag Arad) este prima fabrică de automobile de pe actualul teritoriu al României, înfiinţată în 1909 la Arad, ca sucursală a firmei americane Westinghouse, prin intermediul filialei franceze din Le Havre. Firma producea diferite modele de autoturisme printre care şi un autoturism autohton denumit "Marta". Solicitarea primăriei din Arad de a se dota cu autobuze primeşte în 1908 răspunsul cel mai favorabil de la firma franceză Westinghouse din Le Havre. Aceasta s-a oferit să construiască o fabrică pe terenul pus la dispoziţie de primăria arădeană. Astfel a luat fiinţă firma Marta, ca sucursală a firmei-mamă Westinghouse. Ridicarea clădirilor şi instalarea utilajelor s-a făcut foarte repede, astfel încât un an mai târziu, în 1909 producţia începe. Pe lângă motoarele pentru tracţiune feroviară ce se fabricau aici, oferta de automobile era foarte cuprinzătoare: autobuze cu sau fără etaj, camioane de trei sau cinci tone sarcină utilă. Din 1910 începe fabricaţia de autoturisme cu diferite caroserii: Dublu-Featon, Landolet, Limuzină, etc. Motoarele erau cu patru cilindri de 20, 30 sau 40 CP. Autoturismele cu motoare de 20 sau 30 de CP aveau transmisie cardanică, ier cele cu motoare de 40 CP aveau transmisie prin lanţ. Bineînţeles, toate automobilele erau fabricate sub licenţa firmei Westinghouse. Circa 150 autoturisme Marta au fost fabricate până în 1912 când firma franceză Westinghouse a dat faliment. Viitorul devenise sumbru şi pentru firma Marta, dar salvarea a venit din partea firmei austriece Austro Daimler. Aceasta preia firma Marta şi trece la reorganizarea producţiei introducând modele noi de automobile de data aceasta sub licenţa Austro Daimler. Modelul de bază devine un autoturism mai uşor, cu motor de 4 cilindri, de 2,5 litri, cu puterea de 18/22 CP. Acesta a fost folosit mai ales ca taxi în ţările Europei Centrale. În 1936 mai circula în Arad un taxi Marta ce parcursese peste un milion de kilometri, spre deplina satsfacţie a proprietarului. Bineînţeles că şi camioanele Marta produse după 1912 erau sub licenţă Daimler, purtând binecunoscuta stea în trei colţuri. Între 1909 şi 1914 au fost fabricate circa 650 de autoturisme şi autobuze. În 1914 începe Primul Război Mondial.Producţia civilă încetează şi în fabrica Marta.Din 1915 până în 1918 aici s-au fabricat numai motoare de avion. Primul Război Mondial ia sfârşit în 1918. Imperiul Austro-Ungar se destramă; Transilvania se uneşte cu Regatul României. Schimbări majore se produc şi în activitatea firmei Marta. Relaţile cu foştii patroni s-au deteriorat, producţia aste dezorganizată. În aceste condiţii ia fiintă societatea Astra - prima fabrică română de vagoane şi motoare. Aceasta s-a realizat prin unirea fabricii de vagoane Weitzer cu fabrica Marta. În cadru Societăţii Astra, fabrica Marta a căpătat denumirea de Fabrica de Motoare. Aici se construiau autocamioane, autobuze, autostropitoare, autoturisme, motoare cu benzină sau gaz metan, maşini unelte de precizie precum şi ... avioane. Avionul de recunoaştere Astra-Porto, realizat aici după proiectul ing. Ştefan Protopopescu şi care avea un motor Hispano-Suiza de 300 CP, a fost foarte apreciat de Armata Română care a comandat 25 de bucăţi. În cea ce priveşte automobilele Astra, ponderea au avut-o camioanele şi autobuzele, dar la comandă au fost executate câteva luxoase automobile cu motoare de 4 cilindri, de 8000 cm3 ce dezvoltau o putere de 60 CP. În anul 1926 capitolul automobilelor fabricate la Arad s-a închis definitiv. Toate utilajele au fost expediate la Braşov unde s-a înfiinţat Întreprinderea Aeronautică Română (IAR).
21.11.201232.8KB

 
exemlaru nr 4 anca in viata este o la muzeu petrolului ploiesti camioane srExemlaru nr 4 anca in viata este o autospeciala la muzeu petrolului Ploiesti
20.12.201233.1KB
roman 26.460 dfaer echipat cu motor man d 2876 lf 03 (diesel, 6 cilindrii in linie, 12810 cmc, 460Roman 26.460 DFAER (Autoremorcher) echipat cu motor MAN D 2876 LF 03 (diesel, 6 cilindrii in linie, 12810 cmc, 460 CP, EURO 3), cutie de viteze tip ZF 16 S 221 (mecanică, sincronizata cu 16+2 trepte de viteză), tractiune 6X6 si sarcina utila in autotren de 90000 kg.
21.11.201223KB
rocar 108 rd

 rocar 108 rd (satelit) ce era produs 4x2 sau 4x4, deriva din modelul dac 109 rdm prinRocar 108 RD Rocar 108 RD (Satelit) ce era produs 4X2 sau 4X4, deriva din modelul DAC 109 RDM prin scurtarea caroseriei la 7800 mm. Acest autobuz poate urca pante pana la 45% si trece prin vaduri de 0,5 m adancime, iar motorul poate functiona la temperaturi de pana la -35°C. Are o capacitate de transport de 37 pasageri.
21.11.201246.3KB
plansa bord chevrolet lacetti cateva lucrari de ale melePlansa bord Chevrolet Lacetti
22.11.201242.7KB

 
w124 mercedes w124 230e 1991 automaticw124
22.01.201341.8KB
roman r 10215 (pompa de beton) romanRoman R 10215 (Pompa de beton)
21.11.201232.4KB
rocar 317 et 

rocar 317 et este un troleibuz asemanator modelului rocar 217 e, dar este inzestratRocar 317 ET Rocar 317 ET este un troleibuz asemanator modelului ROCAR 217 E, dar este inzestrat cu un echipament de economie a energiei electrice cu peste 30%.
21.11.201246.7KB
iar 22 este primul model de tractor românesc, produs începând cu 1946 la uzina tractorul din subIAR 22 este primul model de tractor românesc, produs începând cu 1946 la uzina Tractorul din Braşov, sub conducerea lui Radu Emil Mărdărescu. Acesta a copiat modelul Hannomag, la propunerea directorului Ion Grosu. Greutatea utilajului era de 3,4 tone, fiind echipat cu motor Diesel in patru timpi cu anticamera si dispozitiv de pornire cu benzina in 4 cilindri, 5195 cmc si 38 CP. Forţa de tracţiune dezvoltată era de 1.225 kgf. IAR 22 este un tractor de tip universal, putind fi intrebuintat ca tractor agricol, prin montarea de roti metalice speciale acestui scop si ca tractor de transport cu remorca, prin adaptarea de roti cu cauciucuri.
21.11.201231.1KB

 
roman r 8135 fs echipat cu un motor saviem 797-05, tractiune 4x2 si sarcina utila de 8000 kg. romanRoman R 8135 FS echipat cu un motor Saviem 797-05, tractiune 4X2 si sarcina utila de 8000 kg.
21.11.201251.3KB
roman r 12215 df romanRoman R 12215 DF (Autobetoniera)
21.11.201246.6KB
w124 mercedes w124 230e 1991 automaticw124
22.01.201339.9KB
rocar 111 udf 

 rocar 111 udf (urbis) de lungime 11 m este autobuz cu motor pozitionat in fata cuRocar 111 UDF Rocar 111 UDF (Urbis) de lungime 11 m este autobuz cu motor pozitionat in fata cu capacitate de transport de 104 pasageri din care 24 pe scaune si reprezinta varianta urbana si suburbana realizat exploatarii in conditii grele de transport.
21.11.201233KB

 
dacia este cel mai mare român de care din septembrie 1999 grupului francez renault. obiectul deDacia este cel mai mare producător român de automobile, care din septembrie 1999 aparţine grupului francez Renault. Obiectul de activitate al societăţii îl constituie producerea şi comercializarea de automobile, piese de schimb, maşini unelte şi instalaţii pentru industria de automobile. Pentru a reduce timpul între proiectare şi lansarea în producţiei de serie a unui autoturism, autorităţile române au considerat necesară producerea unui autoturism sub licenţă obţinută de la un producător străin. Se dorea o licenţă pentru un autoturism din clasa medie cu o capacitate cilindrică cuprinsă între 1,000 şi 1,300 cmc şi să se producă între 40,000 şi 50,000 automobile/an. La licitaţie au participat Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo şi Austin. De asemenea, s-au testat următoarele modele: Renault 10, Peugeot 204, Fiat 1100D, Alfa Romeo 1300, Austin Mini Morris. Însă după vizita istorică a Preşedintelui francez Charles de Gaulle în România din 1966, s-a luat decizia la nivel de partid, ca în uzina Dacia să producă autoturisme sub licenţă Renault. Din cauza unor motive tehnice şi economice, oferta companiei Renault pentru modelul Renault 12 a fost retrasă. Modelul era în faza de teste, iar producţia trebuia să înceapă în Franţa, în a doua jumătate a anului 1969. Dar contractul a fost semnat în Septembrie 1966. Renault a permis parţii române să înceapă asamblarea mai devreme a unui model intermediar până când Renault 12 să fie pregătit pentru producţie. La început a fost ales modelul Renault 16, dar în cele din urmă s-a optat pentru asamblarea modelului Renault 8. Dacia a luat naştere în 1966 la Colibaşi(astăzi Mioveni), Judeţul Argeş; având la bază un acord între autorităţile comuniste şi producătorul francez de automobile Renault, ce prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Construcţia Uzinei de Autoturisme Mioveni a început în 1966 şi s-a încheiat într-un timp record de doar un an şi jumătate. Pe 1 Iulie 1968, se încep testele la cele 217 staţii de lucru din uzină, iar pe 3 August 1966, se testează primul motopropulsor. Pe 20 August 1968, se începe producţia modelului Dacia 1100, un model sub licenţa Renault R8; acesta era o berlină cu tracţiune şi motor pe spate. Primul automobil ieşit pe poarta fabricii a fost făcut cadou Preşedintelui Republicii Socialiste România de atunci Nicolae Ceauşescu. Conform contractului, Renault furniza toate părţile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia să le asambleze. Din 1968 şi până în 1972, aproximativ 44,000 de autoturisme Dacia 1100 au fost produse, în 1970 apărând o uşoară modificare estetică la partea frontală. A mai fost produs, deşi în număr limitat, modelul 1100S, cu 2 perechi de faruri şi un motor mai puternic, folosite de poliţie şi în raliuri. Puţine au mai rămas în stare de funcţionare. După Dacia 1100, a urmat Dacia 1300 care a intrat în producţie în august 1969, un model sub licenţa R12, fiind prezentată la saloane auto de la Bucureşti şi Paris. Modelul 1300 era o berlină cu 4 uşi şi tracţiune pe puntea faţă. Între 1970 – 1980, Dacia dezvoltă o întreagă gamă de modele ce va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane şi utilitare. Astfel în 1970 apar 3 versiuni ale Daciei 1300 berline, printre care: 1300L(de la lux), 1300LS(lux super, destinată membrilor importanţi ai PCR) şi Dacia 1200, iar în 1973 este lansat modelul Break. Acest model s-a produs în peste 2 milioane de exemplare, devenind un simbol la fel de puternic precum Trabantul pentru Germania de Est. Tot în 1973 a fost lansat modelul Dacia 1302(gen papuc). 2000 de exemplare au fost fabricate, până în 1982. Dacia a mai produs şi un model de dubă numit D6, copie a modelului Renault Estafette. După 1980, Dacia încearcă să producă un model pentru oraş, acest model se numea Dacia 500 sau Lăstun şi era produsă la Timişoara.Echipată cu un motor de 499 cmc cu 22 cp si cu un consum de 3,3 l /100 km .Însă modelul este scos din fabricaţie după 1989 datorită problemelor de calitate şi preţului ridicat. Tot în anii '80, Dacia a mai produs modelul 2000. Acest model era produs special pentru elita PCR (Partidul Comunist Român)şi era disponibil în culoarea negru sau albastru închis, producţia acestuia fiind, de asemenea, limitată. La salonul de la Bucureşti din 1979 a fost prezentată varianta restilizată a modelului 1300, Dacia 1310. Modificările au constat în: 2 perechi de faruri, stopuri mai mari, bare de protectie noi şi interior nou. Aceasta s-a inspirat din restilizarea făcută de Renault pentru modelul lor R12. Dacia s-a vândut şi în Anglia sub numele Dacia Denem, in Germania sub numele de ARO Familia si in Grecia sub numele de Dacia Delta. Varianta de vârf includea geamuri electrice, jante de aliaj şi cutie de viteze cu 5 trepte. Aro 10 s-a vândut sub numele de Dacia Duster În aceeaşi perioadă de timp s-a produs şi Dacia 1310 Sport. La salonul din 1979, mulţimea a admirat Braşovia, un coupe bazat pe modelul 1310 şi creat la un atelier din Braşov. Conducerea şi-a dat acordul pentru începerea producţiei şi, din 1983, o variantă de lux, Dacia Sport 1410, a fost produsă pentru tineretul privilegiat din acele timpuri. Aceste maşini erau foarte populare şi în raliuri, iar piloţi ca Nicu Grigoraş au modificat vechile motoare de Renault, obţinând performanţe uimitoare. În 1985, inginerii de la Dacia încep proiectarea primului autoturism de concepţie 100% românească, darn u va fi produsa decat in anul 1995. Între anii 1991 şi 1996 Dacia a comercializat modelul Dacia 1325 Liberta. După 10 ani de aşteptare (1995), Dacia lansează primul model 100% românesc sub numele Dacia Nova. Modelul avea un aspect învechit şi pornea cu un handicap apreciabil. În 1998, anul în care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe porţile uzinei a ieşit autoturismul cu numărul 2,000,000. În acelaşi an este lansat motorul de 1,6 litri cu injecţie monopunct produsă de firma Bosch; ce a echipat Dacia Nova. În 1999, Renault achiziţionează 51% din capitalul Dacia şi anunţă că va lansa un nou model. În 2000 este lansat modelul SupeRNova, un model care a fost o evoluţie a Daciei Nova. Modelul SupeRNova era echipat cu un grup motopropulsor Renault de 1,4 litri MPI. În 2003, modelul SupeRNova este înlocuită de modelul Solenza, un model ce are la bază modelul SupeRNova, dar cu un aspect mai plăcut ce trasează atributele noii identităţi de marcă. Pentru acest model au existat două versiuni de motorizare: una pe benzină de 1,4 litri similar cu cel de pe SupeRNova şi un diesel de 1,9 litri. În 2004, se încetează producţia modelelor Berlină şi Break astfel producandu-se 1.959.730 de automobile din anul 1969 derivate din modelul 1300 şi se lansează modelul Logan, un autoturism complet nou. Iar în 2006, odată cu lansarea modelului Logan MCV are loc şi prima restilizare în special la partea din spate. Noul model semăna mult cu modelul Logan Steppe (concept car-ul) prezentat în primăvara aceluiaşi an şi dispunea de şapte locuri poziţionate pe trei rânduri. La începutul anului 2007 este lansată noua autoutilitară Dacia Logan Van care din punct de vedere constructiv semana foarte mult cu modelul Logan MCV. Dacia Duster este un concept car proiectat de Renault Design Europa Centrală, în 2009 și prezentat în acelasi an la Geneva Motor Show. Acest automobil concept se adresează nevoilor unei familii, cu o cabină de pasageri încăpătoare. Dacia Duster este primul automobil concept făcut în totalitate de către Dacia.
21.11.201216.7KB
roman r 19215 dfs echipat cu un motor man d2156hmn8 de 215 cp, tractiune 6x4 si sarcina utila deRoman R 19215 DFS echipat cu un motor MAN D2156HMN8 de 215 CP, tractiune 6X4 si sarcina utila de 19000 kg.
21.11.201228.5KB
logan cateva lucrari de ale melelogan
22.11.201226.6KB
roman 8135 fa (autopompa cisterna) echipat cu un motor de 135cp, tractiune 4x4. romanRoman 8135 FA (autopompa cisterna) echipat cu un motor de 135CP, tractiune 4X4.
21.11.201251.8KB

 
tv-20 

tv-20 s-au produs din anul 1969 avand o capacitate de 90+2 pasageri si o mai noua cu un gradTV-20 TV-20 s-au produs din anul 1969 avand o capacitate de 90+2 pasageri si o arhitectura mai noua cu un grad de confort mai ridicat. Acesta a fost varianta inbunatatita a modelului TV-2, astfel producandu-se in doua modele : TV-20 U si TV-20-R. Ambele erau echipate cu motor SR-211de 149 CP. S-a produs si sub forma de troleibuz cu numele de TV-20 E.
21.11.201241.1KB
dac 6135 r/ra (cunoscute si sub numele de sr-dac) sunt aceleasi modele dar cu un care a constat in:Dac 6135 R/RA (cunoscute si sub numele de SR-Dac) sunt aceleasi modele dar cu un "face-lift", care a constat in: inlocuirea grilei si panoului frontal, cu un panou fara decupare pentru faruri si inlocuirea barei de protectie fata cu un model adaptat de la Roman - din 3 bucati si cu decupare pentru faruri. In ultimii ani de fabricatie, capotajul a fost modificat, fiind fabricat din fibra si devenind rabatabil.
21.11.201266.9KB
km reali testati cu delphi si verificat celula computer de bord sa nu fie stearsa my carkm reali testati cu delphi si verificat celula computer de bord sa nu fie stearsa
23.11.201230.7KB
dac 117 ud 

dac 117 ud este un autobuz articulat cu motoare man d-2156 de 192 cp si 240 cp. acestaDAC 117 UD DAC 117 UD este un autobuz articulat cu motoare MAN D-2156 de 192 CP si 240 CP. Acesta poate transporta 150 pasageri dintre care 34 pe scaune. Acesta a fost fabricat si ca troleibuz sub numele de DAC 117 E, fiind echipat cu motor electric TN-76.
21.11.201240.9KB
InapoiInainte