Forumul soferilor
Totul despre masini si soferi
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Forumul soferilor | Inregistrare | Login
POZE FORUMUL SOFERILOR
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: papiota55 pe Simpatie.ro
 | Femeie 23 ani Bucuresti cauta Barbat 24 - 54 ani |
|
Gabriel.popa86
Administrator
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 472
|
|
S.C. Automobile Craiova S.A. (1976 - 1994) a fost un producător român de automobile. Numele Oltcit deriva din cuvantul "Olt", reprezentand locatia fabricii producatoare, si cuvantul "Cit", abreviere a cuvantului Citroen, aceasta combinatie se poate observa si in sigla.
Oltcit Craiova a apărut în urma unui parteneriat între autorităţile comuniste şi producătorul francez de automobile Citroën. Astfel, un an mai târziu (1977) la Craiova începe construcţia unei fabrici moderne pentru construcţia unui automobil de dimensiuni mici.
După 1989, producţia continuă sub numele de Oltcit până în 1994, când numele este schimbat în Oltena (totodată este modificată şi sigla); producţia acestor versiuni a continuat până la semnarea contractului cu compania Daewoo, când are loc o altă preschimbare a numelui din Oltena în Rodae.
În noiembrie 1994, Daewoo a înfiinţat o linie de producţie în România, devenind cel mai important investitor străin al ţării, prin înfiinţarea unei societăţi mixte, creată de Automobile Craiova şi grupul sud-coreean Daewoo. Această fabrică, cu un nivel egal cu cele vestice, a fost construită pentru producerea a mai mult de 100.000 de vehicule/an.
Evenimente:
• 1977 - Se înfiinţează societatea OLTCIT din Craiova, ca o companie mixtă româno-franceză (CITROËN)
• 1981 - Începe producţia de automobile OLTCIT
• 1991 - OLTCIT devine S.C. AUTOMOBILE CRAIOVA S.A. prin preluarea acţiunilor Citroën de către Statul Român
• 1994 - Se înfiinţează RODAE AUTOMOBILE CRAIOVA S.A. (în prezent DAEWOO AUTOMOBILE ROMANIA S.A.), companie mixtă între S.C. Automobile Craiova S.A. şi DAEWOO HEAVY INDUSTRIES L.T.D. COREEA (49% + 51%)
• 1994-2006 - S.C. Automobile Craiova S.A. (ACSA) are ca activitate de bază comercializarea diverselor piese de schimb şi accesorii pentru automobilele OLTENA, DACIA şi DAEWOO
• 2008 - Ford Europa preia fabrica Oltcit
4.7KB
_______________________________________ Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.
|
|
pus acum 12 ani |
|
Gabriel.popa86
Administrator
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 472
|
|
Oltcit Special
Oltcit Special este echipat cu motorul de Visa şi LMA, de 652 cmc, o cutie cu rapoarte foarte scurte, aprindere electronica integrala si o viteza maxima de 125 km/h.
7.3KB
_______________________________________ Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.
|
|
pus acum 12 ani |
|
Gabriel.popa86
Administrator
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 472
|
|
Oltcit Club 11
Oltcit Club 11 este echipat cu un motor cu cilindri opusi (boxer) racit cu aer printr-o termosuflanta. Motorul de 1129 cmc şi o cutie în 4 trepte cu o viteza maxima de 150 km/h.
S-a produs in mai multe versiuni : 11 R, 11 RL, 11 RM, 11 RT. Diferenta dintre R si RL sunt dotarile, spoilere, bandouri laterale, tapiterie pe stalpii interiori, centuri de siguranta pretensionate, etc. Modelul RM prezinta discuri de Dacie si pe spate discuri de Oltcit, iar modelul RT prezinta discuri de Dacie pe fata, si tamburi de Dacie pe spate. Modelele RM si RT au roti de Dacie si frana de mana este pe spate, la celelalte modele este pe fata.
43.3KB
_______________________________________ Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.
|
|
pus acum 12 ani |
|
Gabriel.popa86
Administrator
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 472
|
|
Oltcit Club 12 TRS
Oltcit Club 12 TRS prezinta aprindere electronica, motor de 1299cmc si cutie in 5 trepte atingand 157 km/h.
20.2KB
_______________________________________ Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.
|
|
pus acum 12 ani |
|
Gabriel.popa86
Administrator
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 472
|
|
Oltcit Club 12 CS
Oltcit Club 12 CS este disponibil din 1993, camionetă cu două locuri; motor de 1299 cmc şi o cutie de viteze în 5 trepte, cu rapoarte care favorizează puterea. Acest model avand si barile de torsiune de pe spate mai groase, pentru a rezista unei incarcaturi mai mari.
15.9KB
_______________________________________ Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.
|
|
pus acum 12 ani |
|
Gabriel.popa86
Administrator
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 472
|
|
Oltcit Axel 12 TRS
Oltcit Axel 12 TRS este dotat iniţal cu un motor de 1200 cmc, dar a fost înlocuit cu un motor de 1299 cc şi o cutie de viteze în 5 trepte; toate piesele fiind frantuzesti, inclusiv caroseriile. A fost un automobil destinat exportului în Franţa, Olanda, Belgia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Iugoslavia, Argentina, Uruguay, Paraguay, Ecuador, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Siria, Iordania, Egipt, Turcia, Bulgaria.
9KB
_______________________________________ Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.
|
|
pus acum 12 ani |
|