Forumul soferilor
Totul despre masini si soferi
Lista Forumurilor Pe Tematici
Forumul soferilor | Inregistrare | Login

POZE FORUMUL SOFERILOR

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Briji
Femeie
24 ani
Bihor
cauta Barbat
24 - 48 ani
Forumul soferilor / Fisa tehnica / Date tehnice noul Hyundai i30 Moderat de SMRadu
Autor
Mesaj Pagini: 1
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
Noul Hyundai i30 va fi oferit cu o gamă formată din şase motorizări. Unele deja cunoscute publicului, altele noi. Gama de motoare pe benzină începe cu 1.4 MPI de 100 CP, urmat apoi de 1.6 MPI de 120 CP. Vedeta gamei este însă noul motor 1.6 GDI ce dezvoltă 135 CP la 6.300 rpm.

Motoarele diesel încep cu 1.4 CRDi de 90 CP, continuă cu 1.6 CRDi 110 CP și se încheie cu vedeta de 1.6 litri şi 128 CP. Cu acest motor am mers cel mai mult la lansarea din Spania și despre el vom vorbi. Este un propulsor excelent, care îi oferă suficient cuplu pentru a imprima modelului un caracter vioi, dar oferă și un consum de carburant mic. Cei 128 de cai putere sunt livrați la 4.000 rpm iar cuplul motor este de 260 Nm între 1.900 și 2.750 rpm. Este zona turometrului unde acest motor se simte cel mai bine, livrând suficientă putere. Livrarea puterii se face liniar şi cumva progresiv, motorul evitând acel stil direct şi unori aproape violent de a livra puterea roţilor faţă pe care îl întâlnim pe propulsoare concurente.

Noul motor este şi foarte silenţios şi lipsit de vibraţii. La viteze de croazieră habitaclul este perfect antifonat. Trebuie să forțezi motorul pentru a îţi da seama din tonul sonor că sub capotă este un propulsor diesel.

Cutia de viteze are șase trepte și cea mai plăcută și precisă timonerie pe care Hyundai a construit-o vreodată. Este ușor de folosit, treptele sunt bine etajate, poate doar indicatorul de treaptă din bord indică uneori prea optimist schimbarea vitezei. Acest motor poate fi asociat și cu o cutie de viteze automată, tot cu şase trepte.

Consum
Pe parcursul celor 100 de kilometri de test din Spania am parcurs atât drumuri naționale şi autostrăzi, cât și câteva trasee urbane. Media înregistrată de computerul de bord a fost de 5.9 l/100 km. Împreună cu rezervorul de 53 de litri, autonomia noului i30 1.6 turbodiesel 128 CP ar trebui să fie undeva în jur de 1.300-1.400 kilometri.

Dacă punem faţă în faţă noul Hyundai i30 şi concurenţa directă la capitolul consum, observăm două lucruri. În primul rând, raportul cilindree/putere pe i30 este cel mai bun în întregul segment compact de volum, singurul model apropiat ca putere pe un motor de 1.6-1.7 litri litri fiind Opel Astra CDTI de 125 CP.

Apoi, avem un mic şoc - pozitiv - când ne uităm în fişa tehnică a modelului. Consumul mediu mixt al lui Hyundai i30 1.6 CRDi de 128 CP este de doar 4.0 litri, cea mai bună valoare din segment. Cel mai apropiat model la acest capitol este Multijet-ul de 1.6 litri şi 120 CP al lui Fiat Bravo, dar acesta consumă 4.2 litri/100 km. Încă ceva: noul Hyundai i30 are şi o versiune ISG (cu Stop-Start) a lui 1.6 CRTi, netestată de noi, care are un consum mediu mixt de doar 3.7 litri/100 km. În condiţiile în care puterea e de 128 de cai, coreenii par să fi găsit poţiunea magică a consumului infim.

Performanţe
Noul motor turbodiesel de 128 CP oferă performanțe competitive. Avem o viteză de top de 197 km/h și o accelerație de la 0 la 100 km/h de 10.9 secunde. Noul i30 este ceva mai mare și decât generația anterioară, iar masa proprie - de 1290 de kilograme - creşte şi ea.

În ceea ce priveşte performanţele, viteza de top de 197 km/h este depăşită doar de Golf. Însă, lupta este inegală, deoarece propulsorul TDI de doi litri are 140 CP faţă de cei 128 ai modelului Hyundai. Volkswagen are şi un motor 1.6 TDI, dar care dezvoltă doar 105 CP. În ceea ce priveşte acceleraţia de la 0 la 100 km/h, tot Golful este lider datorită motorului mai mare, urmat de Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 CP cu 10.5 secunde. Fordul Focus 1.6 TDCI 115 are acelaşi timp pentru sprint ca Hyundai i30: 10.9 secunde.

Interior

Hyundai a vrut să creeze un model de o calitate germană. Mai ales la interior. Și pentru asta a luat drept referință modele ca Volkswagen Golf și Ford Focus. Calitatea materialelor folosite la interior trebuia să se ridice la nivelul acestor modele concurente. Și, în mare parte, Hyundai a reușit. Noul i30 are un interior primitor, spațios și luminos, iar materialele folosite sunt de o calitate egală cu cele folosite la interiorul lui Ford Focus. Sunt multe plastice moi și foarte plăcute la atingere, dar, pe alocuri, mai sunt și materiale tari. Avem şi elemente din plastic negru lucios care adaugă un plus de stil.

Finisările sunt bune, dar am ţinut cont că modelul pe care l-am avut la dispoziție la lansarea internațională a venit în echiparea de top. Pentru că mașina a crescut un pic în dimensiuni, pasagerii din spate au loc suficient la genuchi, iar portbagajul poate înghiți 378 litri de bagaje. Modelele cu plafon panoramic sunt extrem de luminoase la interior, dar oferă un pic mai puțin spațiu la cap în spate.

Preţ de achiziţie
Deocamdată cunoaștem doar prețul de pornire pentru noul Hyundai i30. Acesta va fi deja disponibil în luna martie a acestui an (primul român care va testa maşina prin România poţi fi chiar tu, dacă ne convingi printr-un comentariu că meriţi asta) și va putea fi comandat în acel moment. Prețul de bază pentru noul i30 este de 14.437 euro (TVA inclus). Pentru acești bani, lista de dotări cuprinde aer condiționat, direcţie FlexSteer cu trei moduri de setare, închidere centralizată cu telecomandă și alarmă, radio cd cu mp3 player, ESP, șase airbaguri, geamuri electrice față, oglinzi electrice, cutie de viteze cu șase trepte și asistență la pornirea din rampă.

Siguranţă
Noul model Hyundai i30 nu a fost încă supus la teste de către cei de la Euro NCAP. Oficialii Hyundai sunt însă încrezători că modelul va obţine fără probleme cinci stele. Generaţia precedentă a fost testată în 2008 şi a obţinut scorul maxim.

Noul Hyundai i30 va fi oferit cu şase airbaguri în standard, iar opţional poate fi instalat cu airbag pentru genuchi pentru şofer. Lista de sisteme electronice este compusă din ABS, VSM (vehicle stability management), ESP, BAS (emergency brake assist), HAC (hill assist control) şi ESS (emergency stop signal).

Ţinută de drum

Unul din punctele forte ale noului Hyundai i30 este suspensia. Inginerii europeni au ales suspensie independentă pentru puntea spate și MacPherson pentru cea față, iar setarea este excelentă. Foarte confortabilă, dar fără a fi prea moale, suspensia noului i30 absoarbe foarte bine denivelările din drumurile regionale și păstrează plăcerea de a conduce pe drumuri virajate. Referința în acest domeniu a fost noul Ford Focus, și au reușit să se apropie destul de mult de liderul clasei la acest domeniu.

Dacă va exista și o versiune hot hatch a noului i30, atunci vom putea vedea exact cât de buni sunt inginerii de la Russelsheim. Cert este că noul i30 este bun la acest capitol, iar concurența din Germania va avea un pic de gândit.

Există însă și un revers al medaliei. Hyundai a vrut să împace pe toată lumea la capitolul direcție și oferă sistemul FlexSteer. Acest sistem permite alegerea a trei moduri de asistare a direcției: confort, normal și sport. În afară de modul normal, în care cel de la volan primește cel mai mult feedback prin intermediul volanului de la roțile din față, restul de moduri sunt complet inutile. Confort este mult prea moale, iar sport direcţia a fost îngreunată artificial și se simte extrem de ciudat. Așa că modul normal este singurul care merită ales. Din punctul meu de vedere, sistemul FlexSteer este inutil şi Hyundai ar putea să renunţe fără probleme la el.

Vizibilitate
Noul i30 este cea mai nouă interpretare a limbajului de design de tip sculptură fluidă. Acest lucru înseamnă un exterior interesant, cu multe linii curbe, dar și un interior spațios. Partea vitrată a caroseriei este suficient de generoasă pentru a nu pune probleme de vizibilitate. Oglinzile sunt mari și oferă o perspectivă bună. La manevrele cu spatele, modelul nostru era asistat și de o cameră de luat vederi ascunsă sub sigla imensă de pe hayon, plus senzori de parcare. Inginerii Hyundai spun că camera mobilă a fost testată cu succes la temperaturi de până la -35 grade și că va funcționa și când afară este foarte frig. Imaginile sunt foarte clare și sunt afișate pe dispay-ul central de 7 inch.

Tehnologie
În ceea ce priveşte tehnologia, Hyundai a ştiut mereu să îşi doteze bine modelele sale. Noul i30 nu face excepţie, având o listă suficient de lungă de gadgeturi pentru cel de la volan şi nu numai. În primul rând, am admirat grafica excelentă de pe toate afişajele prezente în maşină. Chiar şi cel din bord este color, clar şi foarte bine făcut.

Apoi, avem cheie inteligentă şi buton de pornire şi oprire a motorului. Modelul nostru de test, bine echipat, mai avea şi scaune electrice şi încălzite, touchscreen de 7 inchi pe consola centrală, sistem de navigaţie cu o grafică foarte bună, comenzi vocale, Bluetooth şi sistem de climatizare dual automat. Ca de obicei, Hyundai are mufe USB şi Aux pentru a putea conecta un stick USB sau un iPod. Din păcate, de data aceasta, le-a plasat la vedere pe consola centrală şi nu ascunse în cotieră sau torpedou. Interesant este că avem nu una, ci două prize de 12 V la bord.

Lista de dotări este completată de sistemul FlexSteer, descris mai sus, de un plafon de sticlă panoramic cu o deschidere amplă, faruri de zi cu LED-uri, lumini HID (high intensity discharge) şi AFSL (faruri adaptive). Ne-ar fi plăcut ca noul model să aibă şi sisteme active de siguranţă (monitorizarea unghiului mort, radar frontal, frânare automată în caz de accident), dar probabil că trebuie să aşteptăm până la facelift pentru acestea.

Design

Noul Hyundai i30 arătă bine, mult mai bine ca generația anterioară. Nu va fi pe placul tuturor, dar este acum parte din famila de modele cu design "fluidic sculpture". A împrumutat elemente de la i40, ix35 și Elantra și este cu adevărat un model matur din punct de vedere al designului. Elementele curbe din faruri sunt identice cu cele din farurile lui i40, dar nu sunt formate din LED-uri. Luminile de zi LED sunt situate în spoilerul față, competând zona proiectoarele de ceață. Noul i30 vine cu două tipuri de grilă pentru radiator. Modelele de top vor folosi o grilă cromată cu două elemente de design ce pleacă din sigla Hyundai, în timp ce restul versiunilor folosesc un calandru mai simplu, fără elemente cromate.

date tehnice noul hyundai i30 noul hyundai i30 oferit gamă din şase unele deja cunoscute

24KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472
interior

date tehnice noul hyundai i30 interior

32.1KB


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Gabriel.popa86
Administrator

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 472


_______________________________________
Deşteptăciunea are limite, prostia n-are margini.

pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la